اطلاعات عمومی

کاهش مصرف روغن با استفاده از ظروف چدنی

چدن همچنان از ارزان ترین ظروف آشپزی موجود در بازار است. در مقایسه با ظروف مدرن امروزی می توان گفت حدود ۲۰ الی ۵۰ درصد ظروف چدنی اختلاف قیمت با دیگر ظروف دارند. علاوه بر این، طیف محصولات چدنی بیشتر از ظروف دیگر است و شما به راحتی می توانید با کمترین قیمت این محصولات را از مجموعه بزرگ و معروف نالینو خریداری کنید.

اشتراک گذاری

با فواید مهم ظروف چدنی بیشتر آشنا شویم:

آیا از تاثیر استفاده از ظروف چدنی در کاهش چربی خون اطلاعی دارید؟ طبخ در ظروف چدنی فواید زیادی دارد. برخی از بزرگترین فواید آن شامل توزیع یکنواخت گرما، کاهش روغن مصرفی، افزایش آهن بدن و غیره است. اما اغلب به ما گفته می شود که پخت و پز در ظرف های چدنی مزایای زیادی برای سلامتی دارد، آیا این موضوع  واقعاً درست است؟

قبل از اینکه به بررسی این مسئله بپردازیم، بیایید تعریف کنیم که در واقع یک ظرف چدنی چیست.

ظروف چدنی از آهن ساخته شده اند. بیشتر ظروف چدنی با ذوب شدن ترکیبی از سنگ آهن و فولاد در دمای فوق العاده بالا ساخته می شوند (۲۵۰۰ - ۳۰۰۰ درجه فارنهایت). فلزات به هم پیوند خورده و با قالب شکل می گیرند، سپس به طور معمول سندبلاست می شوند تا هرگونه ناخالصی موجود از بین برود. این نوع ظروف آشپزخانه به دلیل کیفیت بالا در نگهداری گرما و نیز کاهش مصرف روغن، در هنگام پخت و پز بسیار ارزشمند هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تابه

هنگامی که ما در مورد ظروف چدنی صحبت می کنیم، منظور ما تنوع بسیار زیاد این محصولات است، از ماهیتابه گرفته تا قابلمه ها و سرخ کن و دیگر محصولات موجود در بازار. ظرف های ساخته شده از چدن معمولا با لعاب ایمن مواد غذایی لاک خورده اند تا در برابر چسبندگی مواد غذایی مقاوم باشند، و نیز پاکسازی مواد غذایی موقع شستشوی آن راحت باشد.

اما مهمترین فایده ظرف های چدنی، مصرف کم روغن موقع پخت و پز است. با کاهش مصرف روغن، هزینه های شما به شدت کاهش می باید و همچنین سیستم ایمنی بدن شما در برابر بیماری های متابولیک ناشی از مصرف زیاد روغن ایمن تر خواهد بود. به عنوان مثال، بیماری های قلبی عروقی، کبد چرب،  انواع سرطان و غیره.

در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده دعوت می نماییم.

اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید، و باید روغن مصرفی خود را به حداقل کاهش دهید، بهتر است از ظروف چدنی استفاده کنید. این نوع ظروف بهترین و ایده آل ترین گزینه برای شما می تواند باشد، زیرا برای پخت و پز غذاهای مختلف نیازی به مصرف زیاد روغن ندارد.

اهمیت استفاده از ظروف چدنی با کیفیت

گاهی اوقات چنان تمرکز می کنیم که کدام نوع غذا را باید بخوریم یا نباید بخوریم، و آیا غذای مورد نظر برای سلامتی ما مضر است یا خیر. اما بزرگترین مسئله را فراموش می کنیم. فقط غذا مهم نیست، بلکه نحوه تهیه آن نیز مهم است. بنابراین هنگام پخت و پز در ظروفی مانند قابلمه و ماهیتابه بهتر است به جنس ظروف توجه بیشتری شود.

اگر هزینه زیادی برای تهیه مواد غذایی محلی و ارگانیک با کیفیت بالا پرداخت می کنید، اگر از ظروف آشپزی خاص استفاده می کنید، بهتر است این گونه ظروف آشپزخانه مزایای زیادی برای سلامتی شما داشته باشد. در این مقاله، به مزایای یکی از ظروف آشپزی محبوب، یعنی ظروف چدنی خواهیم پرداخت. همچنین علاوه بر بررسی مزایای پخت و پز در ظرف چدنی، بهترین فروشگاه را که می توانید انواع ظروف آشپزخانه را با قیمت باورنکردنی خریداری کنید را نیز به شما معرفی خواهم کرد.

مزایای مهم استفاده ظروف چدنی

در ادامه شما را با مهم ترین مزیت های استفاده از ظروف چدنی آشنا خواهیم کرد:

به طور طبیعی نچسب است

ظروف نچسب ساخته شده با تفلون این روزها همه جا هستند، اما برای سلامتی ما مفید نیستند. وقتی آنها را در دمای بالا گرم می کنید، به خصوص وقتی ظرف خشک است (مانند زمانی که قبل از سرخ کردن ظرف را گرم می کنید)، آنها مواد شیمیایی را به نام ترکیبات پر فلورین (PFC) در هوا آزاد می کنند. مطالعات انجام شده در این زمینه بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط با هورمون ها، اختلال عملکرد کبد و سلامت مغز را نیز بیان می کند.

اما، ظروف چدنی لعاب داده شده، معمولا نچسب هستند، و بدون آزاد سازی مواد شیمیایی می توان از آنها برای هر نوع پخت و پز استفاده کرد.

آسان برای تمیز کردن

معمولا من برای پخت و پز از ظروف چدنی استفادهمی کنم، بیشتر به این دلیل که از زمان گذشته تا کنون توسط خانواده مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این به راحتی  به تمیز کردن آن عادت دارم. یادم می آید اولین باری که یک وعده غذایی را در تابه ای از جنس استیل پختم، باورم نمی شد که چقدر باید "مایع ظرفشویی" برای پاک کردن چربی و تکه های قهوه ای استفاده کنم. در ظرف های چدنی، غذا به راحتی از ظرف پاک شده و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش تمیز کردن ظروف چدنی

کاهش مصرف روغن مصرفی

مصرف بیش از حد روغن در موقع پخت غذا، باعث افزایش بیماری های متابولیک در بدن می شود. علاوه بر این اگر شما صاحب یک آشپزخانه بزرگ و یا رستوران هستید، مصرف بیش از حد روغن می تواند هزینه های شما را بیش از حد افزایش دهد، و یا این که مشتریان شما روز به روز کاهش پیدا خواهند کرد (به دلیل چرب بودن غذا ها و نیز عدم ارائه غذاهای رژیمی).

البته جای هیچ نگرانی نیست، برای این که ظروف چدنی تا حد زیادی این مشکلات را حل کرده است، به عنوان مثال، با کمترین روغن می توانید بهترین غذاها را در این ظروف تهیه کنید. علاوه بر این به دلیل نچسب بودن می توانید غذاهای رژیمی را نیز در این ظروف طبخ کنید تا از بیماری های قلبی عروقی، کبد چرب و انواع سرطان ناشی از روغن دوری کنید.

راهنمای خرید ظروف چدنی ارزان قیمت

چدن همچنان از ارزان ترین ظروف آشپزی موجود در بازار است. در مقایسه با ظروف مدرن امروزی می توان گفت حدود۲۰ الی۵۰ درصد  ظروف چدنی اختلاف قیمت با دیگر ظروف موجود در بازار دارد. علاوه بر این، طیف محصولات چدنی بیشتر از ظروف دیگر است و شما به راحتی می توانید با کمترین قیمت این محصولات را از مجموعه بزرگ و معروف  نالینو خریداری کنید.

توجه داشته باشید که یک تابه چدنی ضد زنگ با کف سنگین و با کیفیت بالا، می تواند سالهای طولانی برای شما کار کند و غذاهای خوشمزه آماده کند. از آنجا که چدن برای همیشه دوام دارد، این یک خرید یکبار مصرف نیست. شما برای خرید راحت این نوع ظرف و محصولات مشابه با ضمانت معتبر می توانید از فروشگاه معتبر نالینو استفاده کنید. تنوع محصولات ارائه شده در این فروشگاه به اندازه ای زیاد است که به راحتی می توانید محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

  

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه