اطلاعات عمومی

همه چیز درباره ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی

نمی‌توان ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی را انکار کرد. اضافه وزن و چاقی می‌تواند زمینه‌ساز انواع بیماری‌ها مانند دیابت و فشار خون شود. کاهش وزن و به دست آوردن وزن استاندارد، تأثیر محسوسی در افزایش کیفیت زندگی و بهبود سلامتی افراد دارد. تغییر رژیم غذایی مانند حذف غذاهای سرخ‌کردنی و ورزش کردن از جمله روش‌های مؤثر در کاهش وزن هستند.

اشتراک گذاری

امروزه ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی بر کسی پوشیده نیست. تغذیه سالم و ورزش کردن دو عاملی هستند که تأثیر بسیار زیادی در حفظ سلامتی انسان و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها دارند. همچنین اضافه وزن و چاقی می‌تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال افرادی که دارای اضافه وزن زیادی هستند، همیشه در انجام فعالیت‌های روزانه خود دچار مشکل می‌شوند و حتی ممکن است از طرف جامعه نیز طرد شوند.

بسیاری از افرادی که از چاقی رنج می‌برند با مشکلات روحی نظیر کمبود اعتماد به نفس رو به رو هستند؛ به همین دلیل است که داشتن وزن مناسب در جنبه‌های مختلف زندگی افراد تأثیرگذار است. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی بپردازیم و شما را با برخی از روش‌های کاهش وزن آشنا کنیم؛ یکی از روش های کاهش وزن رژیم کتوژنیک است که با کلیک بر روی لینک می توانید به مطالعه این مقاله جامع بپردازید. با نالینو همراه شوید.

درباره ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی چه می‌دانید؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم؛ داشتن وزن استاندارد می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی جسم و روح انسان داشته باشد. اضافه وزن و چاقی عامل اصلی بسیاری از بیماری هستند. به عنوان مثال بسیاری از متخصصان بهداشت بر این باورند که چربی‌های اضافی در بخش‌های مختلف بدن مانند قفسه سینه و شکم می‌تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی در انسان شود. به بیانی ساده‌تر چربی‌ها راه‌های تنفسی انسان را مسدود می‌کنند و حجم ریه را کاهش می‌دهند. این در حالی است که فردی با وزن نرمال با چنین مشکلی رو به رو نخواهند شد. از جمله بیماری‌هایی که با کاهش وزن می‌توانید احتمال ابتلا به آن‌ها را کاهش دهید، به شرح زیر هستند:

دیابت

دیابت نوع دو یکی از بیماری‌هایی است که ارتباط مستقیمی با افزایش وزن دارد. نتایج به دست آمده از تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در خانم‌هایی که شاخص توده بدنی آن‌ها بیشتر از 35 است، چندین برابر بیشتر از خانم‌هایی با شاخص توده بدنی کمتر از 22 است. شاید برای شما نیز این سؤال به وجود آمده باشد که چه ارتباطی بین افزایش قند خون و چاقی وجود دارد؟کاهش وزن و سلامتی

بهتر است بدانید که سلول‌های چربی موادی را از خود آزاد می‌کنند که باعث بروز التهاب می‌شود. به وجود آمدن التهاب در بخش‌های مختلف بدن، تأثیر مستقیمی بر افزایش قند خون دارد زیرا در چنین مواقعی بدن نسبت به انسولین واکنشی نشان نمی‌دهد. کاهش وزن می‌تواند تا حد زیادی شما را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

بیماری‌های قلبی وعروقی

ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی به قدری ساده است که با مقداری مطالعه درباره آن، قطعاً انگیزه بیشتری برای کاهش وزن و به دست آوردن وزن استاندارد به دست خواهید آورد. یکی دیگر از مشکلاتی که با افزایش وزن در بدن انسان به وجود می‌آید، افزایش کلسترول و فشار خون است. کلسترول و فشار خون عامل بروز انواع بیماری‌های قلبی هستند. برای مثال درصد قابل توجهی از افرادی که دچار بیماری عروق کرونر هستند، دارای اضافه وزن‌اند. این بیماری می‌تواند باعث بروز سکته قلبی و مغزی در بیمار شود.

افسردگی

سلامتی جسم به تنهایی ضامن داشتن زندگی باکیفیت نیست؛ بلکه سلامتی روح و روان نیز بسیار مهم است. بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقاتی که بر روی ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی انجام شده است؛ افرادی که دچار اضافه وزن هستند با مشکلات روحی بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند. چاقی به خصوص در سنین پایین‌تر می‌تواند باعث افسردگی شود. به جز افسردگی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی و اضافه وزن زمینه‌ساز بروز مشکلات دیگری مانند سقط جنین در خانم‌ها، بیماری‌های تنفسی مانند آسم، اختلالات حافظه، بیماری‌های مرتبط با ستون فقرات و... نیز هستند.

چند روش آسان برای کاهش وزن

حال که به ارتباط بین کاهش وزن و حفظ سلامتی پی بردید و می‌دانید که داشتن وزن استاندارد چقدر می‌تواند در کیفیت زندگی شما مؤثر باشد؛ بهتر است به کمک روش‌های علمی و اثبات شده برای کاهش وزن خود اقدام کنید. داشتن برنامه رژیم های غذایی کم چرب نیز یکی از راه های رسیدن به .زن ایده آل می باشد. تعدادی از راهکارهای عملی و آسانی که می‌تواند بیشترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد، عبارت‌اند از:

 وعده صبحانه را جدی بگیرید!

متأسفانه بسیاری از افراد، وعده صبحانه را رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است. وعده صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است. سعی کنید مواد غذایی مفیدی مانند غلات، لبنیات و ... را در وعده صبحانه خود بگنجانید و از خوردن غذاهای آماده و پرکالری خودداری کنید. خوردن صبحانه می‌تواند انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه شما را تأمین کند و در عین حال میل شما به خوردن غذاهای سنگین در وعده ناهار را کاهش دهد. در تمام رژیم‌های غذایی استاندارد، وعده صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز به شمار می‌رود.ارتباط کاهش وزن و سلامتی

زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید.

یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در کاهش وزن، ورزش کردن است. بهتر است هر روز زمان مشخصی را برای ورزش کردن اختصاص بدهید. برای مثال یک ساعت پیاده‌روی در عصر و یا نیم ساعت دویدن در صبح می‌تواند به طور قابل توجهی روند کاهش وزن شما را سرعت ببخشد. برای شروع بهتر است زمان کوتاهی را برای ورزش کردن در نظر بگیرید و رفته رفته زمان ورزش کردن خود را افزایش دهید.

ازغذاهای سرخ‌کردنی دوری کنید

مصرف مواد غذایی سالم و مغذی اولین و مهم‌ترین گام در کاهش وزن است. غذاهای سرخ‌کردنی علاوه بر این که فاقد ارزش غذایی هستند، کالری زیادی دارند و باعث چاقی می‌شوند. بهتر است تا جای ممکن مصرف این نوع غذاها را کاهش دهید و به سراغ پخت غذاهای بدون روغن بروید. با کلیک بر روی لینک چند ایده برای پخت غذای رژیمی برای شما در نظر گرفتیم.خوشبختانه در حال حاضر انواع مختلفی از تابه‌های رژیمی مخصوص گریل کردن و سرخ کردن مواد غذایی بدون روغن وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای پخت غذا استفاده کنید. نالینو به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع ظروف چدنی، امکان خرید آنلاین انواع لوازم و ظروف لازم برای آشپزی در طبیعت و همچنین پخت غذا بدون استفاده از روغن را فراهم کرده است.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه