اطلاعات عمومی

معرفی ظروف چدنی و بیان مزایای سرو غذا در ظروف چدنی

از جمله موادی که در ساخت ظروف پخت و پز و سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به مس، چدن، آلومینیوم، روی، استیل، تفلون، چینی و غیره اشاره کرد.

اشتراک گذاری

در این مطلب به مزایای سرو غذا در ظروف چدنی اشاره می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با ظروف چدن، خواص آنها و همچنین آشنایی با یکی از بهترین برندهای تولید کننده ظروف چدنی در ادامه با ما همراه باشید. همان طور که می‌دانید ظروفی که برای پخت و سرو غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

سرو غذا در ظروف چدنی

 معرفی انواع ظروف پخت و پز و سرو غذا

از جمله موادی که در ساخت ظروف پخت و پز و سرو غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به مس، چدن، آلومینیوم، روی، استیل، تفلون، چینی و غیره اشاره کرد. شاید تا به حال درباره مقایسه این ظروف و برتری یکی بر دیگری مطالبی شنیده باشید. اما حقیقت این است که معمولاً فروشندگان به دنبال فروش ظروف خود هستند و از آن تعریف می‌کنند. برای خرید ظروف مناسب برای طبخ غذا و آشنایی با مزایای سرو غذا در ظروف چدنی باید به دنبال نتایج حاصل از تحقیقات علمی بر روی این ظروف باشید. 

امکان آزاد شدن یون‌های فلزی در غذا

از آنجا که در ساخت هر یک از این ظروف از یک آلیاژ فلزی استفاده شده است، ممکن است در حین آشپزی برخی از فلزات سنگین به صورت یون آزاد شده و وارد مواد غذایی در حال پخت شوند. این نکته در برخی از ظروف نکته منفی و در برخی دیگر نکته مثبت معرفی می‌شود. به طور مثال در ظروف مسی آزاد شدن یون مس در ظرف مفید تلقی می‌شود زیرا برای بدن مفید است. اما در مورد مواد دیگری نظیر تفلون این نکته صدق نمی‌کند. در ادامه به معرفی یکی از مزایای سرو غذا در ظروف چدنی می­پردازیم.

 

اشاره به مزایای سرو غذا در ظروف چدنی

از جمله مزایای سرو غذا در ظروف چدنی می‌توان به جلوگیری از آزاد شدن یون‌های مضر در غذا به هنگام پخت و سرو غذا اشاره کرد. این ظروف بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده و در طراحی و ساخت آن ها به رعایت بهداشت و ایمنی بسیار توجه شده است. همان طور که می‌دانید ورود یون‌های مضر به بدن در طولانی مدت می‌تواند منجر به بروز سرطان در بدن شود. همچنین می‌تواند منجر به کوتاهی قد در افراد در حال رشد مانند کودکان و همچنین ایجاد ضایعات پوستی شود. چدن از ترکیب یون‌های فلزی آهن، سیلیسیوم و کربن بدست می‌آید و در مقابل زنگ زدگی و خوردگی کاملاً مقاوم است. مقاومت بالا نسبت به حرارت نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این ظروف است که منجر به نگهداری گرما در آن ها می‌شود.   

مزایای ظروف چدنی جهت اطلاع بیشتر مطالعه مقاله ظروف چدنی چه فوایدی برای بدن دارد؟ راه به شما پیشنهاد می کنیم.

معرفی مجموعه تولیدی نالینو

مجموعه تولیدی نالینو اولین تولید کننده ظروف چدنی در ایران است که از سال 1386 در ساخت و تولید این ظروف بر اساس استانداردهای موجود بسیار تلاش کرده است. این گروه تولیدی در طراحی و ساخت ظروف خود از بهترین و با کیفیت ترین آلیاژ چدن استفاده کرده و این کار با بهره گیری از بهترین و به روز ترین تکنولوژی‌های روز دنیا و با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات انجام می‌شود. بهداشتی بودن ظروف نالینو یکی از مزایای سرو غذا در ظروف چدنی است.

ویژگی‌های ظروف چدنی نالینو

در ادامه به چند مورد از ویژگی های ظروف نالینو اشاره شده است.

انتقال یکنواخت حرارت

ظروف چدنی نالینو توسط بهترین و با تجربه ترین طراحان این حوزه طراحی و ساخته می‌شود و در ساخت آنها از آلیاژ کاملاً بهداشتی و بدون ضرر استفاده می‌شود. از دیگر موارد مهم و مزایای سرو غذا در ظروف چدنی نالینو انتقال یکنواخت حرارت در بخش‌های مختلف این ظروف است. این ویژگی به کامل شدن فرآیند پخت غذا در قسمت‌های مختلف این ظروف و همچنین گرم نگه داشتن غذا پس از اتمام فرآیند پخت کمک می‌کند و از زود سرد شدن غذا جلوگیری می‌کند. پس می‌توان برای سرو غذا نیز از ظروف چدنی استفاده کرد.

نچسب بودن

از جمله مزایای این ظروف می توان به پخت برنج با ظروف چدنی و نچسبیدن آن اشاره کرد که منجر به راحتی بیشتر در هنگام مصرف غذا می‌شود و از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می‌شود. ظروف چدنی نالینو مزایای بسیاری دارد. این مزایا منجر به افزایش میزان تقاضا برای این ظروف و افزایش فروش آن شده است.

اگر بخواهیم به یکی از مهم‌ترین مزایای ظروف چدنی نالینو اشاره کنیم باید بگوییم که در این ظروف غذا حتی بدون روغن هم قابل پخت و سرو است و می‌توان در آن ها به روش‌های مختلف طبخ مواد غذایی مختلف را انجام داد. به طور مثال می‌توانید به جای سرخ کردن، غذای خود را بدون روغن در این ظروف گریل یا کبابی کرده و نوش جان کنید.آشنایی با مزایای چدن

حفظ خواص مواد غذایی

از دیگر مزایای سرو غذا در ظروف چدنی نالینو می‌توان به حفظ خواص مواد غذایی مختلف مانند سبزیجات و گوشت‌ها اشاره کرد. همچنین طعم و عطر غذا در آن ها به طور کامل حفظ می‌شود. غذا در این ظروف تغییر رنگ نداده و فرآیند پخت با بهترین کیفیت انجام می‌شود. پس می‌توان گفت در هنگام سرو غذا در این ظروف غذایی خوش رنگ و با کیفیت خواهیم داشت.

تنوع در طرح

از دیگر نکاتی که می‌توان به آن به عنوان یک مزیت اشاره نمود تنوع در طرح‌های ظروف چدن نالینو است. ظروف چدن نالینو در انواع مختلفی به منظور طبخ غذاهای گوناگون طراحی و ساخته شده‌اند. این مجموعه به تولید ظروف مناسب برای طبخ غذای رژیمی، طبخ غذا در طبیعت، پخت و سرو پیتزا، چای و دمنوش، پخت پنکیک و کلوچه، گریل کردن مواد غذایی، پخت انواع خورش و برنج و غیره مشهور است. ظروف تولید شده توسط این مجموعه بسیار کاربردی بوده و کاملاً استاندارد هستند.

 

سخن آخر

در این مطلب سعی شده به طور کامل به معرفی ظروف چدنی نالینو، مزایای پخت و سرو غذا در ظروف چدنی، ویژگی‌های ظروف چدنی و مواردی از این قبیل پرداخته شود. امید است با مطالعه این مطلب بر اطلاعات و آگاهی شما افزوده شده باشد و با خرید ظروف چدنی نالینو لذت آشپزی را به طور واقعی تجربه کنید.

 

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه