اطلاعات عمومی

مزایای حذف روغن از برنامه غذایی روزمره

حذف روغن از غذا غیر ممکن است. علاوه بر طعم و مزه غذا، استفاده از روغن و چربی برای تامین نیازهای بدن ضروری است. به طور قطعی نمی توان گفت استفاده از روغن های مایع و جامد برای بدن مفید است یا مضر؛ اما باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد. افراط و تفریط در مصرف روغن هر دو به یک اندازه به بدن آسیب می رساند.

اشتراک گذاری

آیا تا به حال به میزان استفاده از روغن در برنامه غذایی تان فکر کرده اید؟ آیا می دانید استفاده از روغن چه مضرات و چه فوایدی برای بدن شما دارد؟ شما برای پخت و پز هر نوع غذا به روغن نیاز دارید. تقریبا می توان گفت حذف روغن از غذا غیر ممکن است. علاوه بر طعم و مزه غذا، استفاده از روغن و چربی برای تامین نیازهای بدن ضروری است. به طور قطعی نمی توان گفت استفاده از روغن های مایع و جامد برای بدن مفید است یا مضر؛ اما باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد. افراط و تفریط در مصرف روغن هر دو به یک اندازه به بدن آسیب می رساند. حذف روغن از برنامه غذایی می تواند به بدن شما آسیب های جدی وارد کند زیرا بدن شما برای تامین انرژی خود به چربی نیاز دارد. استفاده از روغن های گیاهی و اشباع شده مثل روغن زیتون، روغن کنجد و ... برای سلامتی بسیار مفید است و شما می توانید این نوع روغن ها را با روغن های غیر اشباع جایگزین کنید. شما می توانید برای صرفه جویی در مصرف روغن، غذاهای خود را به صورت بخارپز، آب پز و یا کبابی طبخ کنید. جایگزین کردن انواع روغن های اشباع در برنامه غذایی می تواند گزینه مناسبی برای کاهش مضرات روغن های نباتی و مایع باشد. 

مزایا و فواید حذف روغن از برنامه غذایی روزانه چیست؟

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به سلامتی و تغذیه خود و خانواده تان اهمیت می دهید، باید در مصرف روغن در طبخ غذاهایتان نهایت صرفه جویی را کنید.  تقریبا می توان گفت که حذف کامل روغن از برنامه غذایی غیر ممکن است. حذف کردن روغن علاوه بر اینکه در طعم و مزه غذاهای شما تاثیر می گذارد، با عدم تامین نیازهای بدنتان می تواند آسیب های جدی به بدن شما وارد کند. همانطور که میدانید قلب یکی از اصلی ترین اعضای بدن است و کیفیت عملکرد این عضو بر سایر اعضای بدن تاثیر می گذارد. اولین عضوی از بدن که با کم کردن مصرف روغن بسیار سود می برد، قلب و عروق شما است. مصرف بیش از اندازه روغن باعث تجمع چربی در قلب و عروق شما می شود و همین موضوع عامل ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی است. شما می توانید با حذف روغن اضافه از برنامه غذایی تان به حفظ سلامت کبد و همچنین دستگاه گوارش خود کمک کنید. مصرف بیش از اندازه روغن می تواند چربی و کلسترول خون را به شدت بالا ببرد. در پی این بیماری بسیاری دیگر از اعضای بدن درگیر می شوند و سلامت جسمی شما به خطر می افتد. شاید تا به حال متوجه شده باشید که روغن هایی که ما برای پخت و پز استفاده می کنیم، حاوی مقداری پالم هستند. پالم صنعتی است و برای سلامتی انسان اصلا خوب نیست. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که بیماری های قلبی عروقی و زمینه ای دارید، توصیه ما به شما این است که با حذف روغن غیر اشباع و با مصرف روغن های اشباع شده و گیاهی به سلامت جسمانی خود کمک کنید. کسانی که بیماری های قلبی عروقی و مشکلات گوارشی دارند باید بیشتر از سایر افراد معمولی در مصرف روغن دقت کنند. مصرف بیش از اندازه روغن می تواند وضعیت بیماری این افراد را وخیم تر کند و برای آنها مشکلات جدی تری به وجود آورد.

 

کاهش مصرف روغن در برنامه تغذیه روزانه

سلامتی بزرگترین سرمایه هر انسانی است و هر کس باید در جهت حفظ سلامتی خود تلاش کند. بیماری های قلبی عروقی یک از اصلی ترین علل مرگ در کل دنیا است. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید مصرف بیش از اندازه روغن می تواند در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بسیار موثر باشد. تجمع چربی در عروق و رگ های قلب می تواند عملکرد قلب شما را دچار اختلال کند و شما مجبور به تحمل درد و ناراحتی شوید. علاوه بر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، مصرف بیش از اندازه روغن می تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود. یکی از دغدغه اصلی بیشتر مردم دنیا تناسب اندام است. چاقی و اضافه وزن علاوه بر ابتلا به بیماری های مختلف، باعث بهم ریختن اندام شما می شود. در پی این مشکلات و بیماری ها بسیاری از بیماری های دیگر نظیر: فشار خون، کلسترول خون، دیابت، انواع سرطان و...به وجود می آید. حال سوال اصلی اینجاست که چگونه از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کنیم؟ آیا حذف روغن از برنامه غذایی می تواند موثر باشد؟ هیچ کس نمی تواند روغن را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کند؛ زیرا حذف کامل روغن از برنامه غذایی باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری نیز می شود. اولین اقدامی که شما باید انجام دهید صرفه جویی در مصرف روغن است. پرهیز از درست کردن و مصرف کردن غذاهای چرب و پر روغن می تواند اقدام بسیار موثری در زمینه کاهش مصرف روغن باشد. شما می توانید بسیاری از غذاهای خود را به صورت بخارپز، آب پز و کبابی تهیه کنید. در این صورت هم ارزش غذایی مواد خوراکی حفظ خواهد شد و هم در مصرف روغن صرفه جویی خواهید کرد. یکی دیگر از اقداماتی که لازم است در جهت کاهش مصرف روغن در برنامه غذایی تان انجام دهید، به حداقل رساندن مصرف انواع فست فود ها، سوسیس و کالباس و... است. فست فودها غذاهای چرب و پر روغنی هستند و تحت حرارت بالا سرخ شده اند. این غذاها به شدت برای سلامتی شما مضر هستند. با به حداقل رساندن مصرف فست فود ها به سلامت خود کمک کنید.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه