اطلاعات عمومی

مزایای استفاده از کباب پز

استفاده از کباب پزها می تواند علاوه بر کاهش چالش هایی همچون صرف زمان زیاد برای آماده شدن زغال، ایجاد دود زیاد توسط زغال و تهدید سلامت و آسایش افراد، تولید مواد شیمیایی و افزایش خطر ابتلا به بدخیمی موثر باشد. کباب پزها با پخش حرارت مناسب و کاهش زمان پخت می توانند در تهیه کباب خوش طعم در کنار حفظ سلامت گوشت و سبزیجات کبابی موثر باشند.

اشتراک گذاری

چالش های آماده کردن کباب بدون  استفاده از کباب پزها

معمولا در زمان پخت کباب بدون کباب پزها، نگرانی درباره اینکه سطح گوشت بسوزد، اما مغز آن خام بماند وجود دارد. حتی گاهی اوقات افراد بعد از کباب شدن گوشت ها مجددا آن ار به روی زغال بر می گردانند تا خامی وسط گوشت کمتر شود. شاید این موضوع درباره جوجه کباب هم رخ دهد. اما با توجه به اینکه گوشت سفت تر از مرغ است، به خصوص درباره کباب کردن گوشت، این اتفاق اغلب رخ می دهد. موضوع دیگر این است که زمانی که افراد قصد درست کردن کباب بر روی زغال را دارند، ممکن است مدت زمان زیادی را صرف آماده کردن زغال کنند تا بتوانند سیخ های کباب را بر روی آن بچینند. در حین آماده کردن زغال ممکن دود زیادی تولید شود و یا حتی در حین کباب کردن گوشت هم ممکن دود برای کسانی که در نزدیک زغال  نشسته اند، آزار دهنده باشد. این موضوع شاید در مواقعی که افراد در فضای آزاد پارک و کنار رودخانه ها نشسته اند کمتر به چشم بیاید. اما زمانی که قرار باشد در بالکن کوچک یک آپارتمان یا حیاط خانه این کار انجام شود مطمئنا افراد به عنوان یک مشکل به این موضوع نگاه می کنند و به فکر راه حلی برای غلبه بر آن خواهند بود. علاوه بر موضوع آزردگی افراد، بر اساس مطالعات انجام شده در مجاورت دود حاصل از زغال قرار گرفتن، می تواند زمینه های ابتلا به انواع بدخیمی ها را در افراد بوجود آورد. امروزه کباب پزها در انواع مختلف برقی و گازی تولید شده است که استفاده از آن می تواند این مشکلات را برای همیشه از بین ببرد.

معرفی کباب پز های نالینو

از جمله کباب پزهای پرکاربردی که می توان برای این منظور استفاده کرد، کباب پزهای نالینو است. این کباب پزها که با رعایت استانداردها ساخته شده اند علاوه بر حفظ ایمنی، کیفیت بالایی دارند. برای استفاده از این کباب پز ها هم می توان آن ها را به گاز شهری به سادگی وصل کرد و هم می توان در صورت ضرورت از کپسول گاز مایع هم برای روشن کردن آن استفاده کرد. با توجه به قابلیت تاشو بودن کباب پز های نالینو، این امکان که بتوان آن را در محیط های باز و تفریحی نیز مورد استفاده قرار داد و با استفاده از کپسول گاز آن را روشن کرد وجود دارد. کباب پز های نالینو، در انواع مختلف 7 شعله و 9 وجود دارند. استفاده از چدن در ساخت شعله های این کباب پز و سوراخ های متوازن بر روی آن، باعث می شود که حرارت به طور یکسان در سطح گوشت پخش شود و در نتیجه تمام سطح و داخل گوشت به شکل متوازن پخته شود. همچنین میزان حرارت شعله ها کاملا قابل تنظیم است و افراد می توانند با سلیقه دلخواه شعله را برای پخت گوشت تنظیم کنند.

 

موضوع دیگر شستن کباب پز ها بعد از اتمام کار است. کباب پز های نالینو، به دلیل اینکه دارای سینی چربی گیر هستند از پراکنده شدن چربی جلوگیری می شود و پاک کردن آن بسیار راحت تر است.  شستشوی راحت این کباب پزها با استفاده از آب و در صورت لازم، مواد شوینده بسیار راحت است. علاوه بر آن استفاده از کباب پزها باعث می شود که چربی غذای شما کمتر باشد و در کنار آن گوشت به دلیل زمان پخت و دریافت حرارت مناسب مواد مغذی خود را حفظ کند.

مزایای کباب پز

موضوع مهم دیگر این است که برای درست کردن کباب بر روی کباب پزها، نیازی به صرف زمان زیاد برای آماده کردن زغال وجود ندارد. با وصل کردن کباب پز به گاز و روشن کردن شعله های آن، به راحتی بعد چند دقیقه کوتاه تا گرم شدن شعله های چدنی این کباب پز، میتوان سیخ های کباب را بر روی آن چید. با توجه به اینکه در ساخت شعله های کباب پز های نالینو، از چدن استفاده شده است، این موضوع باعث پخت یکنواخت و بسیار سریع تر کباب خواهد شد. استفاده از کباب پز، باعث می شود که گوشت های کباب شده بیش از اندازه سفت و خشک نشوند و آب موجود در آن حفظ شود. در حقیقت بدون صرف زمان بیش از حد می توان یک کباب عالی و کاملا پخته شده را بدون اینکه سطح رویی کباب بسوزد و مغز آن خام بماند، با کباب پز های نالینو تجربه کرد. همچنین امکان وصل کردن توری بر روی کباب پز های نالینو وجود دارد. بنابراین می توان از این کباب پزها برای پخت انواع استیک در زمانی کوتاه و با کیفیت عالی استفاده کرد علاوه بر آن اگر سبزیجات را در وسیله ای مانند فویل پیچید و بر روی توری کباب پز های نالینو گذاشت، به سرعت و با کیفیت بالایی پخته خواهند شد. این کار باعث می شود که سبزیجات پس از کبابی شدن هم به همان شکل تازه باشند و از طرفی به دلیل شیوه و زمان پخت مناسب، مواد مغذی آن ها حفظ شود. معمولا استفاده از سبزیجات کبابی در کنار گوشت برای افزایش سلامت غذاهای کبابی توصیه می شود.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله علت بوی خوب کباب دعوت می نماییم.

کباب پزها موثر در حفظ سلامت

استفاده از زغال در هنگام کباب کردن، می تواند سلامت افراد را تهدید کند. زیرا زغال در هنگام سوختن برخی مواد شیمیایی را تولید می کند. قرار گرفتن غذا در معرض این مواد شیمیایی سبب آلودگی آن به این مواد و در نتیجه از دست رفتن سلامت مواد غذایی خواهد شد. این موضوع با افزایش ریسک ابتلا به انواع سرطان ها یک تهدید جدی برای به خطر انداختن سلامت افراد است. به همین دلیل متخصصان تعذیه استفاده از کباب پزهای استاندارد را برای کباب کردن توصیه می کنند. استفاده از کباب پز ها نسبت به استفاده از زغال یا ماهیتابه بهتر است، زیرا با توجه به زمان پخت و یکنواختی پخت گوشت در زمان استفاده از کباب پزها، مواد مغذی ضروری مانند ریبوفلاوین و تیامین در گوشت بهتر حفظ می شوند. همین امر در مورد سبزیجات کبابی نیز وجود دارد ، زیرا در این روش کباب کردن  ویتامین ها و مواد معدنی سبزیجات بهتر از سایر روش ها نگهداری  می شوند.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه