اطلاعات عمومی

غذای رژیمی چیست + چند ایده برای پخت شام رژیمی

همه افرادی که دوست دارند برنامه رژیمی سالمی داشته باشند، به چند ایده برای پخت شام رژیمی احتیاج دارند. مصرف غذای رژیمی در وعده شام می‌تواند در کاهش وزن نیز تأثیر زیادی داشته باشد. بشقاب سبزیجات، خوراک قارچ و مرغ، سالاد مکزیکی و سوپ سبزیجات تعدادی از پیشنهادات ما برای وعده شام هستند.

اشتراک گذاری

اگر به دنبال چند ایده برای پخت شام رژیمی هستید که سریع آماده شوند و برخلاف بیشتر غذاهای رژیمی خوش طعم و عطر باشند؛ حتماً خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود. بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها تصور می‌کنند که برای کاهش وزن باید به دنبال رژیم‌های غذایی سفت و سخت بروند و خودشان را از خوردن برخی مواد غذایی محروم کنند. این تصور کاملاً اشتباه است! ارتباط بین کاهش وزن و سلامتی بر کسی پوشیده نیست. شما با داشتن یک رژیم غذایی سالم علاوه بر این که نیازهای بدنتان را به طور کامل برطرف خواهید کرد، به وزن و سایز مناسب نیز خواهید رسید. با توجه به اهمیت رژیم غذایی در سلامتی انسان، ما در این مطلب قصد داریم به بررسی چند ایده برای پخت شام رژیمی بپردازیم و دستور پخت تعدادی از آن‌ها را در اختیارتان قرار بدهیم؛ پس با نالینو همراه شوید.تهیه خوراک مرغ

غذای رژیمی چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که غذاهای رژیمی فقط به سبزیجات آب‌پز و مواردی از این قبیل محدود می‌شود. در حالی که غذاهای رژیمی سرشار از مواد مغذی هستند و کالری مورد نیاز بدن شما را در طول روز تأمین می‌کنند. هدف از مصرف غذاهای رژیمی، حذف مواد غذایی ناسالم است. غذاهای پرکالری و ناسالم نه تنها احتیاجات بدن شما را تأمین نمی‌کنند؛ بلکه به دلیل کالری بالایی که دارند باعث اضافه وزن می‌شوند. در واقع غذاهای رژیمی به غذاهایی اطلاق می‌شود که مواد اولیه و روش پخت آن‌ها بر اساس اصولی باشد که به تغذیه سالم کمک ‌کند.

چند ایده برای پخت شام رژیمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن

رعایت کردن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت زندگی شما داشته باشد. همچنین همه ما به ‌خوبی می‌دانیم که اضافه وزن و چاقی در افزایش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی تأثیر چشم‌گیری دارد. شما با حذف غذاهای پر کالری و ناسالم، در کنار ورزش کردن و انواع رژیم ها مانند رژیم کتوژنیک و... می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید و به مرور زمان متوجه تأثیر رژیم غذایی سالم در سایر فعالیت‌های روزانه‌تان شوید. ما در این بخش چند ایده برای پخت شام رژیمی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بشقاب سبزیجات به همراه فیله مرغ

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف گوشت سفید مانند مرغ و ماهی و کاهش مصرف گوشت قرمز، برای سلامتی انسان مفید است. همچنین سبزیجات نیز سرشار از مواد مغذی هستند. به عنوان مثال فیبر موجود در سبزیجات به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. برای تهیه بشقاب سبزیجات و مرغ، شما در انتخاب نوع سبزیجات آزاد هستید. برای مثال می‌توانید از نخود فرنگی، هویج، گوجه، سیب‌زمینی، مارچوبه به همراه مرغ بخارپز یا تنوری استفاده کنید. ادویه‌هایی مانند پودر سیر، آویشن و فلفل سیاه نیز می‌تواند طعم بهتری به این غذای سالم بدهد  همچنین اضافه کردن سس سویا یا مقداری لیموترش تازه طعم متفاوت‌تری به این غذا خواهد داد. سبزیجات نیز بسته به ذائقه شما می‌توانید به صورت خام یا بخارپز سرو شوند. برای پخت مرغ نیز بهتر است تا حد امکان از روغن استفاده نکنید.تهیه خوراک قارچ

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که مرغ را در ظروف چدنی به صورت گریل شده بپزید. برای این کار در ابتدا باید مرغ را به کمک ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل، مقدار آبلیمو و پیاز طعم‌دار کنید و سپس با استفاده از یک ظرف مناسب آن را گریل کنید. نالینو به عنوان تولید کننده انواع ظروف چدنی مناسب برای تهیه غذاهای رژیمی و سالم، انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید انواع ظروف چدن را به صورت آنلاین و با بهترین قیمت از سایت نالینو ما خریداری کنید.

خوراک مرغ و قارچ

در ادامه معرفی چند ایده برای پخت شام رژیمی، به بررسی دستور پخت خوراک مرغ و قارچ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای رژیمی به شمار می‌رود، می‌پردازیم. برای تهیه این غذای سالم و خوشمزه به سینه مرغ، قارچ، سیر، روغن زیتون، پیاز، نمک و فلفل احتیاج دارید. قارچ‌ها را برش بزنید و به همراه سیر در یک ماهیتابه رژیمی با مقدار بسیار کمی روغن زیتون تفت بدهید. پس از پخته شدن قارچ‌ها، پیاز خرد شده و تکه‌های کوچک سینه مرغ را به تابه چدن اضافه کنید. بهتر است سینه مرغ را به تکه‌های کوچکی برش بزنید تا برای پخت نیاز به حرارت زیادی نداشته باشید. درکنار این غذای خوشمزه می‌توانید انواع سالادها را نیز سرو کنید.

سوپ سبزیجات؛ خوش‌طعم و رژیمی

سوپ‌ها یکی از بهترین غذاها برای وعده شام هستند. سوپ سبزیجات یک غذای کم کالری و بسیار مغذی است. برای پخت این سوپ، شما به یک عدد فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی، دو عدد پیاز کوچک، یک دسته تره‌ فرنگی، کرفس و دو حبه سیر نیاز دارید. نمک، فلفل و مقداری آب مرغ نیز از جمله مواد مورد نیاز برای طبخ این غذای سالم است. روش تهیه سوپ سبزیجات بسیار آسان است؛ پس اگر زمان کافی برای آشپزی ندارید و به دنبال انتخاب یک غذای ساده از میان چند ایده برای پخت شام رژیمی هستید، ما سوپ سبزیجات را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای پخت این سوپ کافیست تمام سبزیجات را خرد کنید و اجازه بدهید به همراه آب مرغ بر روی شعله ملایم بپزید.سوپ سبزیجات

سالاد مکزیکی

اگر از طعم سالادهای تکراری خسته شدید و دوست دارید که یک سالاد رژیمی و خوش طعم در برنامه غذایی خود داشته باشید، ما سالاد مکزیکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای تهیه سالاد مکزیکی رژیمی به کلم بنفش، کلم سفید، ذرت، هویج، خیارشور، سینه مرغ، نمک و فلفل و مقداری ماست شیرین احتیاج دارید. سینه مرغ، هویج و ذرت را آب‌پز کرده و سپس خرد کنید. خیارشور، کلم سفید و کلم بنفش خرد شده را نیز به آن‌ها اضافه کنید. در انتها نمک و فلفل و چند قاشق ماست را با این مواد ترکیب کرده و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا کاملاً سرد شود. این سالاد سالم و مغذی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای وعده شام باشد. 

 

تهیه سالاد مکزیکی

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه