اطلاعات عمومی

غذاهای دوران بارداری که برای بدن مفید هستند

حفظ رژیم غذایی سالم در دوران بارداری بسیار مهم است. در این مدت ، بدن شما قطعا به هر نوع ویتامینی از هر گروهی نیازمند است.در واقع ، شما ممکن است در طول سه ماهه دوم و سوم به 350-500 کالری اضافی نیاز داشته باشید غذاهای دوران بارداری، فاقد مواد مغذی کلیدی ممکن است بر رشد کودک تأثیر منفی بگذارد.

اشتراک گذاری

غذاهای دوران بارداری که برای بدن مفید هستند

غذاهای دوران بارداری

حفظ رژیم غذایی سالم در دوران بارداری بسیار مهم است. بدن شما قطعا به هر نوع ویتامینی از هر گروهی نیازمند است.در واقع ، شما ممکن است در طول سه ماهه دوم و سوم به 350-500 کالری اضافی نیاز داشته باشید غذاهای دوران بارداری، فاقد مواد مغذی کلیدی ممکن است بر رشد کودک تأثیر منفی بگذارد عادتهای غذایی ضعیف و افزایش وزن بیش از حد نیز ممکن است خطر ابتلا به دیابت حاملگی و بارداری یا عوارض تولد را افزایش دهد. به عبارت ساده ، انتخاب غذاهای سالم و مغذی به اطمینان از سلامتی شما و کودک کمک می کند. همچنین کاهش وزن حاملگی پس از زایمان بسیار ساده تر خواهد شد.در اینجا چند نوع غذای بسیار مغذی برای بارداری وجود دارد.البته این موضوع را نیز باید بدانید که مصرف غذاهای دوران بارداری با استفاده از ظروف چدنی بسیار بهتر است زیرا چدن از آهن و کربن و هم چنین ماده ای به نام سیلیسیم ساخته شده است و باعث می شود که ظرف خوردگی نداشته باشد و همین موضوع سبب سلامتی در بدن انسان ها خواهد شد.شما می توانید برای اطمینان از نوع چدن از ظروف آشپزی نالینو استفاده کنید.

1.غذاهای دوران بارداری:  محصولات لبنی

در دوران حاملگی ، برای اینکه مواردی که جنین در حال رشد به آن نیاز دارد، تامین شود ، زنان باردار حتما برخی از پروتئینها وهم چنین کلسیم را باید مصرف کنند. محصولات لبنی حاوی دو نوع پروتئین با کیفیت بالا هستند: کازئین و کشک. لبنیات بهترین منبع غذایی کلسیم است و مقادیر زیادی فسفر ، ویتامین های مختلف B ، منیزیم و روی را در اختیار شما قرار می دهد. ماست ، به ویژه ماست کم چرب ، مخصوصاً برای زنان باردار مفید است. این ماده معمولا سرشار از کلسیم است.

برخی از گونه ها همچنین حاوی باکتری های پروبیوتیکی هستند ، که از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کنند افرادی که لاکتوز برای آنها خوب نیست، نیز می توانند از ماست پروبیوتیک استفاده کنند. مصرف مکمل های پروبیوتیک در دوران بارداری ممکن است خطر عوارضی مانند پره اکلامپسی ، دیابت حاملگی ، عفونت های واژن و آلرژی را کاهش دهد.

 

2. غذاهای دوران بارداری : حبوبات

این گروه از غذاهای دوران بارداری شامل:

  •  عدس
  • نخود فرنگی
  • لوبیا
  • سویا
  • بادام زمینی

حبوبات منبع عالی گیاهی برای غذاهای دوران بارداری

  • فیبر
  • پروتئین
  • آهن
  • فولات (B9)
  • کلسیم

بدن شما در دوران بارداری به مقدار بیشتری از این مواد نیاز دارد. فولات یکی از ویتامین های گروه B)9) است. برای سلامتی مادر و جنین ، به ویژه در سه ماهه اول بسیار مهم است. با این حال ، بیشتر زنان باردار تقریباً به اندازه کافی فولات مصرف نمی کنند. برای پخت حبوبات و غذاهایی که با حبوبات پخته می شوند می توانید از ظروف آشپزی نالینو که از چدن اصل ساخته شده اند استفاده کنید.

این امر با افزایش خطر نقص لوله عصبی و وزن کم هنگام تولد مرتبط است. مصرف ناکافی فولات همچنین ممکن است باعث شود کودک شما بعد از به دنیا آمدن در معرض عفونت ها و بیماری ها قرار بگیرد،حبوبات حاوی مقادیر زیادی فولات هستند. یک فنجان عدس ، نخود یا لوبیای سیاه ممکن است از 90 تا 65٪ RDA را تأمین کند. علاوه بر این ، حبوبات به طور کلی فیبر زیادی دارند. برخی از گونه ها از نظر آهن ، منیزیم و پتاسیم نیز زیاد هستند.غذاهای دوران بارداری باید حاوی تمامی این موارد باشد.

3. غذاهای دوران بارداری: سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین که می توان گفت منبع عالی از بتاکاروتن است و یکی از موادی است که در غذاهای دوران بارداری استفاده می شود ، یک ترکیب گیاهی است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. به خانمهای باردار معمولاً توصیه می شود میزان مصرف ویتامین A را بین 30 تا 40 درصد افزایش دهند، ویتامین A برای رشد و تمایز بیشتر سلول ها و بافت ها ضروری است. این نوع ویتامین برای رشد سالم جنین بسیار مهم است با این حال ، همچنین به آنها توصیه می شود كه از مقادیر بسیار زیاد منابع حیوانی ویتامین A كه در روغن های حیوانی  وجود دارند ، خودداری كنند ، كه می تواند چربی آنها را بالا برده و برخی سموم را در بدن وارد می کنند. بنابراین ، بتاکاروتن منبع بسیار مهمی از ویتامین A برای زنان باردار که درون غذاهای دوران بارداری باید جای داشته باشد،

می توان گفت سیب زمینی مخصوص از نوع شیرین ان می تواند فیبر بدن را تامین کند و همین باعث می شود که قند در خون پایین بیاید و بدن نیز از لحاظ سیستم ایمنی قویتر شود.

4. غذاهای دوران بارداری: ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا که یکی از غذاهای دوران بارداری است، از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 بسیار غنی تشکیل شده است. بیشتر افراد ، از جمله زنان باردار ، تقریباً به اندازه کافی امگا 3 را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری به ویژه امگا 3 با زنجیره طولانی DHA و EPA ضروری هستند. این مواد غذایی به مقدار زیادی در غذاهای دریایی یافت می شوند و به ساخت مغز و چشم جنین شما کمک می کنند.از تابه های چدنی که در مجموع ظروف آشپزی نالینو وجود دارد برای سلامتی بیشتر استفاده کنید.

با این حال ، به خانم های باردار معمولاً توصیه می شود که به دلیل جیوه و سایر مواد چربی دار موجود در ماهی های چرب ، غذای دریایی خود را به دو بار در هفته کاهش دهند. این امر باعث شده است كه برخی از خانم ها از غذاهای دریایی كاملاً پرهیز كنند ، بنابراین مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ضروری را محدود می كنند.

با این حال ، مطالعات نشان داده اند که زنان باردار که 2-3 وعده غذایی ماهی چرب در هفته می خورند ، میزان مصرف امگا 3 آنها کاملا طبیعی است و سطح EPA و DHA خون را افزایش می دهند. علاوه بر این ، ماهی قزل آلا یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است که اغلب در رژیم غذایی کمبود ان دیده می شود. این امر برای بسیاری از فرآیندهای بدن ، از جمله سلامت استخوان دارای عملکرد خوبی است.

5. غذاهای دوران بارداری: تخم مرغ

تخم مرغ غذایی برای سلامتی زنان باردار است و یکی ازغذاهای دوران بارداری است ، زیرا تقریباً از هر ماده مغذی موردنیاز درون ان وجود دارد. یک تخم بزرگ به شکل معمول دارای 77 کالری و دارای انواع پروتئین و چربی است. همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را در خود جای داده است. تخم مرغ منبع عالی کولین است. کولین برای بسیاری از فرآیندهای بدن ، از جمله رشد و سلامت مغز ضروری است ، مصرف کم کولین در دوران بارداری ممکن است خطر نقص لوله عصبی را افزایش داده و احتمالاً منجر به کاهش عملکرد مغز در جنین شود یک تخم کامل تنها حاوی 113 میلی گرم کولین است که حدود 25٪ از RDI برای زنان باردار (450 میلی گرم) است.به عنوان یک متخصص تغذیه با توجه به تحقیقات انجام شده ظروف آشپزی نالینو را برای پخت هر نوع غذا در دوران بارداری را به دلیل سلامت بیشتر چدن معرفی خواهم کرد.

 

 

 

 

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه