اطلاعات عمومی

ظروف تفلون و معایب و مزایای استفاده از آن

ظروف تفلون ظروف نچسبی هستند. تفلون در واقع یک روکشی است که از آن برای تولید لوازم آشپزخانه همچون ماهی تابه و قابلمه استفاده می شود. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ظروف تفلون و معایب و مزایای آن هستید این مقاله را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

 

ظروف تفلون و معایب و مزایای استفاده از آن

ظروف تفلون و معایب و مزایای استفاده از آن

به احتمال زیاد نام ظروف تفلون نچسب به گوشتان خورده است تفلون در واقع یک ماده ی پلیمری است که به علت ویژگی هایی که دارد از آن در ساختن ظرف پخت و پز به کار می رود نام تخصصی تفلون در واقع در صنعت پلی تترافلورواتیلن است. ما در این مقاله قصد داریم درباره ظروف تفلون و معایب و مزایای استفاده از این ظروف صحبت کنیم. ظروف تفلون، ظروفی نچسب هستند مواد غذایی را بهتر  می توان در این ظروف پخت. شستشوی ظروف تفلون نیز به علت نچسب بودن آن ها راحت است. پوشش نچسب ظروف برای مواردی همچون سرخ کردن مرغ،  پختن تخم مرغ،  پختن سیب زمینی سرخ کرده و غیره بسیار مناسب است. درباره معایب و  مزایای ظروف تفلون  اختلاف نظرات بسیاری وجود دارد. برخی ادعا میکنند که پوشش نچسب تفلون مضر بوده و سرطان زا می باشد در حالی که برخی دیگر معتقد اند پخت و پز با ظروف نچسب تفلون بی خطر است و برای سلامتی انسان هیچ مانعی ندارند. ما در این مقاله به بررسی انواع ظروف تفلون و معایب و مزایای آن ها خواهیم پرداخت بنابراین تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید. 

 

تفلون چیست؟

به منظور اینکه با ظروف تفلون و معایب و مزایای آن بیشتر آشنا شوید در ابتدا می بایستی اطلاعاتی از این ظروف کسب کنید. همانطور که گفته شد ظروف آشپزی تفلون، ظروف غیر قابل انعطافی هستند که با ماده ای به نام پلی تترافلورواتیلن (PTFE) پوشانده شده اند. تفلون یک ماده شیمیایی مصنوعی است که از اتم های کربن و فلور تشکیل شده است. این ماده نخستین بار در سال 1930 ساخته شد و یک سطح بدون واکنش، نچسب و تقریبا بدون اصطکاک را فراهم آورد. همان طور که گفته شد ظروفی که از ماده تفلون ساخته شده اند راحت تر شسته می شوند و همچنین برای پخت و پز به روغن کمتری احتیاج دارند که این امر موجب شده است تا به وسیله ظروف تفلون بتوانید غذای سالم تری با روغن کم بپزید. تفلون کاربرد های دیگر نیز دارد که از آن برای پوشش های سیم و کابل و صنعت استفاده می شود و تنها کاربرد آن در ساخت ظروف نچسب نیست.

 

کاربرد ظروف تفلون معایب و مزایای آن چیست؟

درست است که ظروف تفلون معایب و مزایایی دارد اما این معایب در حدی نیست که نتوان از آن استفاده کرد. نگرانی ها درباره ظروف تفلون مربوط به یک ماده شیمیایی به نام اسید پرفلوئورواکتانوئیک بود که در گذشته از این ماده در ساخت ظروف تفلون استفاده می شد اما این امروزه برای ساختن ظروف تفلون از این ماده استفاده نمی شود. این ماده برای سلامتی انسان مضر است و مشکلاتی به همراه می آورد. از سال 2013 به بعد کلیه محصولات تفلون فاقد این ماده شیمیایی بودند و استفاده از محصولات تفلون دیگر برای مردم هیچ مانعی ندارد.

 

معایب استفاده از ظروف تفلون

در بررسی ظروف تفلون و معایب و مزایای استفاده از آن موردی که حائز اهیمیت است سطح این ظروف می باشد. ظروف تفلون با اینکه با پوششی چند لایه ای دارند اما به راحتی خراشیده می شوند که برای جلوگیری از این مشکل می توان از کفگیر و قاشق چوبی استفاده کرد. یکی دیگر از معایب ظروف تفلون این است که اگر بیش از حد گرم شود و یا بدون هیچ غذایی در ظرف در برابر حرارت قرار گیرد، می تواند گاز سمی تولید کند که این گاز باعث تهوع انسان می شود برای جلوگیری از این مورد نیز می توانید در اکثر مواقع ظرف تفلون را بر روی حرارت کم قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که ظرف تفلون را بدون اینکه ماده غذایی در آن باشد بر روی حرارت نگذارید. این معایب برای ظروف تفلون چندان ضروری نیستند چرا که استفاده از این ظروف مزایایی نیز دارد که در ادامه به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

 

مزایا استفاده از ظروف تفلون

 تا اینجای کار به بررسی برخی ویژگی های ظروف تفلون و معایب و مزایای آن پرداختیم و اما برخی از ویژگی ها و مزایا بسیار خوبی که این ظرف ها دارند که موجب شده طرفدارن زیادی داشته باشد این مزایای عبارت اند از:

  • نچسب بودن ظرف تفلون
  • مقاومت بسیار خوب ظرف تفلون در برابر حرارت
  • مقاومت بسیار خوب ظرف تفلون در برابر سرما
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • ظروف تفلون عمر بسیاری دارند و خواص خود را برای مدت زمان طولانی حفظ می کنند.
  •  ظروف تفلون در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند.

و ...

نتیجه گیری

حال که با ظروف تفلون و معایب و مزایای آن بیشتر آشنا شده اید راحت تر می توانید تصمیم بگیرید. در صورت تمایل به خرید ظروف گرانیت یا چدن میتوانید از کارشناسان نالینو راهنمایی بگیرید. از آنجایی که نالینو خود تولید کننده ظروف آشپزخانه در ایران است همواره محصولات آن با کیفیت است. محصولات نالینو همواره بر اساس استانداردهای جهانی و جدیدترین متد های روز ساخته می شود و می توان گفت که این شرکت اولین تولید کننده ظروف چدنی در ایران به شمار می آید. محصولات نالینو بسیار متنوع و با کیفیت هستند و در تولید محصولات این شرکت از هیچ ماده مضری استفاده نشده و برای سلامتی انسان هیچ مانعی ندارند. پس اگر شما هم مایل به خرید ظروف گرانیتی یا چدنی با کیفیت و ظروف آشپزخانه متنوع دیگری هستید پیشنهاد می کنیم همین حالا اقدام کنید و دسته بندی محصولات بسیار متنوع نالینو را مشاهده نمایید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه