اطلاعات عمومی

ظروف استیل و مزایا و معایب استفاده از آن

ظروف استیل بسیار زیبا و مقاوم هستند و به علت ویژگی ها و مزیت های بسیار خوبی که دارند طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. ما در این مقاله نیز قصد داریم ظروف استیل و مزایا و معایب آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر علاقه مند به کسب اطلاعات کافی درباره ظروف استیل هستید این مقاله را مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری

 

ظروف استیل و مزایا و معایب استفاده از آن

ظروف استیل و مزایا و معایب استفاده از آن

در میان ظروف آشپزخانه و ظروف مخصوص آشپزی، ظروف استیل طرفداران مختص به خود را دارد. ما در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی ظروف استیل و مزایا و معایب آن بپردازیم. استیل یک فلز بسیار مقاوم است به همین دلیل از این فلز در صنعت های گوناگونان و ساخت لوازم و ابزار های مختلف استفاده می شود. وسایل آشپزخانه استیل زیبا و براق هستند و جلوه خاصی را به آشپزخانه شما می بخشند. استیل داوم بسیار بالایی دارد و تا سالیان سال کیفیت خود را از دست نمی دهد و ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا استفاده از ظروف استیل ضد زنگ مناسب است اما استفاده از این ظروف نکات منفی ایی نیز دارد. شاید شما هم در نگاه اول گیج و سردرگم شده باشید که کدام نوع از ظروف آشپزخانه را خریداری کنید اما نگران نباشید این مقاله به شما کمک می کنند که عیب ها و فواید ظروف استیل را شناسایی کنید و بعد از آن تصمیم به خرید بگیرید. با این وجود اگر علاقه مند به دانستن کاربرد ظروف استیل و مزایا و معایب آن هستید تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد های ظروف استیل و مزایا و معایب آن ها

کاربرد های ظروف استیل و مزایا و معایب آن ها بسیار است. از آنجایی که فلز استیل یک سری ویژگی ها و قابلیت های بسیار خوب دارد از آن در صنایع گوناگون استفاده شده است. به علت دوام بالای این فلز از آن حتی در تولید زیورآلات نیز استفاده شده است. چرا که استیل کیفیت خود را از دست نمی دهد به همین علت گزینه مناسبی برای ساخت زیور آلات به شمار آمد. از استیل حتی در ساخت قاشق و چنگال و انواع و اقسام ملاقه نیز استفاده می شود. استیل در واقع آلیاژی از آهن و کربن است که هرچه درصد کربن در استیل بیشتر باشد استحکام فلز استیل نیز بیشتر خواهد شد و قابلیت انعطاف پذیری آن نیز کاهش می یابد، به همین دلیل از استیل در تولید ابزار های صنعتی و لوله نیز استفاده می شود. وارد شدن استیل در لوازم آشپزخانه نیز خود نوعی مزیت به حساب می آمد چرا که با خواصی که دارد آشپزی را راحت تر کرده است و به یک وسیله با دوام در آشپزخانه تبدیل شده است.

مزایای استفاده از ظروف آشپزخانه استیل

یکی از مهم ترین خاصیت ظروف استیل و مزایا و معایب آن ماندگاری و دوام بسیار بالا این ظروف است. استیل ضد زنگ بسیار محکم است و شکل ظاهری خود را در مدت زمان بسیار طولانی حفظ میکند. ظروف استیل در برابر ضربه و آسیب های احتمالی بسیار مقاوم هستند و این ظروف حتی می توانند درجه حرارت بسیار بالا را نیز تحمل کنند و در برابر طیف وسیعی از درجه حرارت همچنان مستحکم و مقاوم باقی بمانند. بنابراین اگر ظروف استیل خریداری کرده اید می توانید از ماندگاری و دوام آن ها اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر مزایا ظروف استیل این است که این ظروف در برابر خوردگی مقاوم هستند این ظروف به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نخواهند شد و در هر محیطی می توانید از آن ها نگهداری کنید. ظروف استیل ضد زنگ سطح صاف و صیقلی خود را به راحتی حفظ می کند و تا زمانی که از آن ها به درستی استفاده کنید فرورفتگی خط و خشی در آن ها به وجود نخواهد آمد. شست و شوی ظرف های استیل نیز بسیار راحت است و مواد غذایی از روی آن ها به راحتی پاک می شود. از آن جایی که تجهیزاتی از جنس استیل بسیار با دوام هستند ارزش خود را از دست نخواهند داد و حتی می توانید مجددا آن ها را با قیمت مناسب به فروش برسانید. یکی دیگر از مزایای بسیار خوب این ظروف این است که عطر و طعم غذاها را تغییر نخواهد داد بدون اینکه احتیاج به یک پوشش نچسب داشته باشد.

 

معایب استفاده از ظروف آشپزخانه استیل

یکی از مهم ترین کاربرد ظروف استیل مزایا و معایب آن این است که این ظروف نسبت به سایر ظروف آشپزخانه گران تر هستند اما با توجه به اینکه ارزش خود را از دست نمی دهد و می توان مجددا آن را به فروش رساند که ارزش خرید و صرف هزینه را دارد. اما با این حاصل یک سری نکات منفی در استفاده از این ظروف وجود دارد که یکی از این نکات منفی این است که ظروف استیل آهنربایی برای جذب گرد و غبار به شمار می آیند و قبل از استفاده می بایست آن را تمیز کنید. استیل انتقال حرارت بسیار ضعیفی دارد که اگر از پایه آلومینیومی در ساخت آن استفاده نشود رسانی گرمایی بسیار پایین برای پخت غذا خواهد داشت. ظروف استیل به صورت کلی بلافاصله بعد از استفاده باید شسته شوند تا از هر گونه احتمال لک شدن در آن ها جلوگیری شود.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه