اطلاعات عمومی

سرویس قابلمه چدن عروس نالینو

قابلمه های چدنی که امروزه با توجه به در اولویت بودن بحث سلامتی در پخت و پز بر سلامت فیزیکی این کالا تأکید می شود می تواند گزینه مناسبی برای استفاده مخصوصاً برای سرویس قابلمه عروس باشد. ویژگی های منحصر به فرد این محصول می تواند هم به لحاظ کارآیی هم به لحاظ آسانی در استفاده از ماشین ظرفشویی و گذاشتن در فر بهانه خوبی برای خرید آن باشد.

اشتراک گذاری

سرویس قابلمه چدن نالینو وقتی حرف از خرید جهیزیه عروس و ظروف می شود یکی از دغدغه های عروس خانم ها کیفیت و دوام و عدم آسیب زا بودن انواع قابلمه های موجود در بازار است که بعد از مدت زمانی کارایی مطلوب خود را حفظ کرده و سلامتی اعضای خانواده به خطر نیافتد زیرا که تغذیه سالم به مراتب اهمیت بالاتری نسبت به عوامل ظاهری دارد. با توجه به اینکه ممکن است اولین تجربه های جدی آشپزی در همین سرویس ها انجام پذیرد از همین رو مسئله ای حیاتی است که کیفیت سرویس قابلمه مورد استفاده به کیفیت فرآورده کمک کننده باشد و نتیجه حاصل شده شگفت انگیز باشد و از استفاده از سرویس قابلمه های چدنی رضایت کامل حاصل شود. طی تحقیقات و مطالعه برای حل این مسئله گزینه های متعددی مطرح شده است که در راس آن ها قابلمه های چدنی به چشم می خورند که اکثر نگرانی های مورد نظر را حل می کند.حال سوال این است چرا چدن؟ ظروف و قابلمه چدن چه مزایا و معایبی دارد؟ ابتدا به ساختار و متریال به کار رفته در این ظروف بپردازیم؛ تفاوت عمده ظروف و قابلمه های چدنی با دیگر قابلمه ها، مربوط به جنس این محصولات است. قابلمه های چدنی اصل از ترکیب آهن،کربن و سیلیسیم ساخته می شوند که در نهایت نتیجه این ترکیب، مقاوم به خوردگی و ضدسایش بودن محصول را به همراه دارد و همین امر باعث طولانی بودن عمر و دوام قابلمه ها است و یا به عبارتی این گونه ظروف پایان عمری ندارند و با ترمیم به دفعات زیادی قابل استفاده هستند و با اینکه جنس چدن رسانای خوبی برای حرارت نیستند اما با جذب حرارت به خود و پخش یکنواخت گرما غذا به خوبی پخته می شود.

در ادامه شما را به مطالعه ی مقاله تشخیص قابلمه چدن اصل دعوت می نماییم.

مزایای قابلمه چدنی

قطعاً بایستی از مزایای این سرویس قابلمه های چدنی اطلاعات کافیداشته باشیم تا دلایل کافی برای خرید این محصول داشته باشیم. در ادامه علاوه بر استحکام  و دوام قابلمه های چدنی از دیگر مزایای قابل ذکر برای این محصولات می توان به تضمین سلامت و عدم انتقال یون قابلمه های چدنی برخلاف قابلمه های تفلون و نچسب اشاره کرد  که کارشناسان به این امر معتقدند که قابلمه های چدنی هیچ گونه یونی وارد غذا نمی کنند. حتی اگر با استفاده قابلمه چدنی، یون‌های آهن وارد غذای مصرفی شود و با احتساب این که کمبود آهن، مسئله‌ای موردبحث در دنیای امروزی است، استفاده از این ظروف می‌تواند مفیدتر هم باشد و از لحاظ پزشکی  ظروف مناسبی برای پخت و پز محسوب می شوند مخصوصا که هنگام استفاده از این قابلمه ها روغن کمتری مصرف می شود، بنابراین خیال مصرف کننده از بابت آسیب زا نبودن محصول راحت می شود و از همه مهم ترثابت ماندن مزه و طعم و رنگ غذا است که به دلیل خاصیت ضد زنگ این محصولات تغییر نمی کند.

از دیگر قابلیت های قابلمه چدنی که کار با آنها را راحت کرده است، استفاده آسان آن­ها در فر بوده، و این نکته در استایل زندگی فعلی بسیار حائز اهمیت است که می تواند به عنوان نقاط قوت این محصول در نظر گرفته شود. ولی دقت شود که این مطلب درباره  قابلمه های چدنی که دارای دسته چوبی هستند صدق نمی کند.

البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که تمامی قابلمه های موجود در بازار اصل نبوده و ترکیبات آلومینیومی فشرده دارند که با فرآیند ریخته گری تهیه می شوند و سپس لایه روی آنها تفلون یا سرامیک می کشند که راه های تشخیص اصل بودن این محصولات که چندان سخت و پیچیده نیست را بررسی خواهیم کرد.

از اصلی ترین و راحت ترین راه های تشخیص اصل بودن یک قابلمه چدنی می توان به وزن زیاد قابلمه با توجه به جنس آهنی بودن آن اشاره کرد، برای مثال یک ماهیتابه چدنی حدود 4کیلوگرم وزن دارند و با در نظر گرفتن همین مورد شناسایی آن برای مصرف کننده آسان تر خواهد بود هر چند که وزن سنگین آن را میتوان از معایب آن نیز حساب کرد. مورد بعدی چسبیدن آهنربا به این قابلمه ها است که نشان از اصل بودن قابلمه است پس هنگام خرید کافی است یک آهنربا همراه داشته باشید تا انتخاب بهینه ای داشته باشید. همچنین اگر قابلمه چدنی از ارتفاع بر روی زمین بیافتد میشکنند نه اینکه له بشوند.

بیشتر بخوانید: پخت انواع خورشت در قابلمه چدنی

معایب قابلمه چدن

با تمام مزایای خوبی که قابلمه چدنی داشته، ولی باید از وزن سنگین آن بعنوان معایب آن یاد کرد و همچنین کمیاب بودن قابلمه چدنی اصل از دیگر موارد سهل الوصول نبودن قابلمه چدنی است که دسترسی به این کالای باارزش را سخت تر می کند.

در ادامه به چند نکته جهت کارایی بهتر قابلمه چدنی می پردازیم:

1.به هیچ وجه این ظروف بلافاصله بعد از پخت و پز به صورت گرم در یخچال یا آب سرد قرار نگیرد.

2.در اولین استفاده از قابلمه چدن سطح داخلی آنها با کمی روغن چرب شود و دو ساعت روی اجاق گاز یا فر قرار گیرند

3.مواد اسیدی مانند آبلیمو یا سس گوجه فرنگی در درون ظروف چدنی بدون لعاب ریخته نشود و همچنین غذا بعد از  اتمام طبخ به مدت طولانی درون قابلمه نگهداری نشود تا اکسید نشود.

4. هنگام شستن  سرویس قابلمه های چدنی دارای روکش تفلون از اسکاچ نرم استفاده شود تا روکش خراش نیافتد و منجر به عمر کوتاه آن نشود.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه