اخبار نالینو

سرخ کردن انواع مواد غذایی در رژیم غذایی بدون روغن

همان طور که می¬دانید روغن از جمله مواد غذایی مضر برای بدن است. هر چند طبخ غذا بدون روغن در مواردی امکان پذیر نیست. اما بهتر است تا حد امکان میزان مصرف روغن کاهش داده شود. زیرا مصرف بیش از حد روغن سلامت انسان را تهدید می‌کند. در ادامه به بیان راهی برای سرخ کردن غذا در یک رژیم غذایی بدون روغن می‌پردازیم.

اشتراک گذاری

اگر شما هم جزء افرادی هستید که از یک رژیم غذایی بدون روغن پیروی می‌کنید حتماً تا به حال به فکر پیدا کردن روش‌هایی برای طبخ غذای بدون روغن بوده‌اید. افراد بسیاری به دلایل مختلف از رژیم‌های کم کالری و کم روغن پیروی می‌کنند. به طور مثال اگر از بالا بودن کلسترول بد خون، بالا بودن چربی خون، ابتلا به فشار خون بالا، چاقی و اضافه وزن رنج می‌برید بهتر است میزان مصرف روغن را تا حد ممکن کاهش دهید.

آیا سرخ کردن انواع مواد غذایی بدون روغن امکان پذیر است؟

همان طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای طبخ غذای سالم جمله گوشت‌ها، سبزیجات، حبوبات و غیره در یک رژیم غذایی بدون روغن وجود دارد. از این جمله می‌توان به آب پز کردن، بخار پز کردن، کباب کردن، گریل نمودن، سرخ کردن و غیره اشاره کرد. در این میان روش‌هایی مانند سرخ کردن به طور کامل با روغن انجام می‌شود و به اصطلاح مواد غذایی به طور کامل در روغن غوطه ور می‌شوند. اما می‌توان گفت روش‌های مختلفی برای کاهش میزان مصرف روغن برای سرخ کردن مواد غذایی مختلف وجود دارد که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

آیا حذف کامل روغن از غذاهای مختلف امکان پذیر است؟

وظیفه چربی‌ها در بدن تأمین کردن میزان انرژی مورد نیاز بدن، ترمیم بافت‌های مختلف بدن و جا به جا کردن ویتامین‌های محلول در چربی در بدن است. پس می‌توان گفت بدن به مقدار مشخصی از چربی‌ها نیاز داشته و کم بودن بیش از حد آن و حذف کامل چربی در رژیم غذایی بدون روغن کار درستی نیست. در حقیقت بدن انسان قادر است چربی مورد نیاز خود را از چربی‌های موجود در مواد غذایی مانند دانه‌ها، گوشت‌ها و غیره دریافت کند.

پس می‌توان گفت روغنی که به صورت روغن سرخ کردنی و روغن مخصوص سالاد و پخت و پز به غذاها اضافه می‌شود روغن مازاد بوده و بدن به آن‌ها احتیاج ندارد. پس به صورت چربی اضافی در بدن ذخیره شده و منجر به چاقی یا افزایش سطح چربی بد خون می‌شود. در نهایت می‌توان گفت میزان چربی مورد نیاز بدن حدود 30 گرم در روز برای زنان و 40 گرم در روز برای مردان است. نکته مهم این است که باید از چربی‌های غیر اشباعی که در مواد غذایی وجود دارد در رژیم غذایی بدون روغن استفاده کرده و مصرف چربی‌های ترانس و اشباع مانند کره، روغن و غیره را تا حد امکان کاهش داده و محدود کنید. 

روش‌های مختلف برای کاهش مصرف روغن در غذاها کدامند؟

همان طور که اشاره شد پخت غذاهای مختلف در رژیم غذایی بدون روغن نیازمند مصرف کمی روغن است. به طور مثال در روش سرخ کردن که غذاها به صورت روغن جوش تهیه می‌شوند میزان روغن مصرفی بسیار بالا بوده و تنها با برخی از ترفندها می‌توان این روغن را کاهش داد و در برخی موارد حذف کرد.

به طور مثال از جمله ترفندهایی که به کمک آن می‌توان میزان مصرف روغن را به هنگام سرخ کردن برخی از مواد غذایی مانند سیب زمینی یا بادمجان در رژیم غذایی بدون روغن کاهش داد، خیس کردن آن‌ها در آب نمک و سپس خشک کردن آن‌ها است. یا غلتاندن در آرد قبل از سرخ کردن نیز از ترفندهایی است که به کاهش مصرف روغن کمک می‌کند.

اما همان طور که می‌دانید بیشتر مصرف روغن به دلیل جلوگیری از چسبیدن غذا به کف ظرف انجام می‌گیرد. حتی در ظروفی مثل تفلون که ادعا می‌شود غذا به آن‌ها نمی‌چسبد پس از مدتی با ایجاد خط و خش در کف این ظرف‌ها، چسبندگی غذا اتفاق می‌افتد. در این مقاله سعی داریم ظروفی را به شما معرفی کنیم که بدون استفاده از روغن یا تنها با اسپری کمی روغن در کف آن قادر به پخت کامل مواد غذایی مختلف باشید.

معرفی ظروف چدنی نالینو برای پخت غذا در رژیم غذایی بدون روغن

ظروف چدنی نالینو اولین ظروف چدنی با کیفیت ایرانی هستند که تولید آن‌ها از سال 1386 توسط این شرکت آغاز شد. در ساخت این ظروف از بهترین آلیاژ استفاده شده است. همچنین ساخت آن‌ها بر اساس استانداردهای روز دنیا و توسط بهترین تکنولوژی و ماشین آلات مدرن و پیشرفته انجام می‌شود. این ظروف چدنی کاملاً بهداشتی بوده و در ترکیب آلیاژ آن‌ها از سرب استفاده نشده است؛ بنابراین در مقایسه با سایر ظروف مانند سرامیکی، تفلون و غیره کاملاً برای سلامت بدن انسان بی ضرر هستند. همچنین از ویژگی‌های مهم این ظروف انتقال یکنواخت حرارت به قسمت‌های مختلف ظرف است که منجر به کامل شدن فرآیند پخت مواد غذایی در یک رژیم غذایی بدون روغن می‌شود.

ظروف چدنی نالینو همچنین در برابر خوردگی، زنگ زدگی، حرارت و ساییدگی مقاوم بوده و دوام و ماندگاری بالایی دارند. همچنین مواد غذایی به آن‌ها نمی‌چسبد. این کار هم فرآیند آشپزی را سریع‌تر و آسان می‌کند، هم شست و شوی ظروف را آسان‌تر می‌کند. برای شستن این ظروف تنها کافی است از یک تکه ابر آغشته به مواد شوینده ملایم و کمی آب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آشپزی بدون روغن در ظروف چدنی نالینو

از دیگر ویژگی‌های ظروف چدنی نالینو امکان استفاده از آن‌ها در فر، روی حرارت مستقیم و زیاد، روی آتش برای آشپزی در طبیعت و غیره است. این ظروف در مدل‌های مختلفی از جمله ماهیتابه ساده، ماهیتابه گریل، ماهیتابه رژیمی دو طرفه، انواع قابلمه و غیره طراحی و تولید شده‌اند. شما عزیزان می‌توانید بر اساس نیاز خود مدل مورد نظر را انتخاب و از سامانه اینترنتی این مجموعه خریداری نمایید. این ظروف ضمن کاهش میزان مصرف روغن، با انتقال مناسب حرارت سبب پخت کامل مواد غذایی مختلف و حفظ عطر و طعم آن‌ها در یک رژیم غذایی بدون روغن می‌شود.

در این مقاله سعی شده به طور کامل به معرفی ظروف چدنی نالینو برای سرخ کردن و پختن غذاهای مختلف بدون استفاده از روغن در یک رژیم غذایی بدون روغن پرداخته شود. امید است با مطالعه و افزایش آگاهی خود در راستای افزایش سطح سلامت خود قدم بردارید. با کاهش روغن مصرفی در سرخ کردن غذاهای مختلف می‌توانید سطح چربی وارد شده به بدن خود را کنترل کنید و سلامت بدن خود را تضمین نمایید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه