اطلاعات عمومی

دمنوش حرفه ای و گیاهی برای پذیرایی

گاهی جایی مهمان می شوید و فرد مهماندار از شما با دمنوش پذیرای می کند که استرس شما را پایین می آورد یا حال خوبی به شما می دهد،من وقتی مهماندار هستم با برخی از این نوع دمنوش از مهمان های خودم پذیرایی کرده و حتی برخی از خواص انها را نیز توضیح می دهم. اینکه این نوع دمنوش چگونه حال مهمان های شما را خوب می کند خود دارای توضیح زیادی است

اشتراک گذاری

دمنوش حرفه ای:

گاهی جایی مهمان می شوید و فرد مهماندار از شما با دمنوش  پذیرای می کند که استرس شما را پایین می آورد یا حال خوبی به شما می دهد،من وقتی مهماندار هستم با برخی از این نوع دمنوش از مهمان های خودم پذیرایی کرده و حتی برخی از خواص انها را نیز توضیح می دهم. اینکه این نوع دمنوش چگونه حال مهمان های شما را خوب می کند خود دارای توضیح زیادی است. برای افرادی که با استرس روبرو هستند ، انجام اقدامات مانند تمرین تکنیک های آرامش ، ورزش منظم و خواب کافی و صحبت با یک متخصص بهداشت روان بسیار مهم است.البته نوشیدن یک فنجان گرم چای گیاهی و دمنوش در وسط روز یا عصر می تواند یک مراسم آرامش بخش باشد و شواهدی وجود دارد که برخی از چای های گیاهی دارای خواصی است که می تواند به کاهش استرس کمک کند. در اینجا به چند نوع چای گیاهی می پردازیم که ممکن است به شما در آرامش خاطر کمک کند و شما در مهمانی ها می توانید آنها را در قوری چدنی نالینو دم کنید تا اثرات بیشتر آنها را مشاهده کنید.

چای درخت لیندن

در برخی از انواع طب های سنتی ، به گیاهان دارویی گفته می شود که باعث کاهش اضطراب می شود. تصور می شود که گرفتن عصاره گلهای گیاه به شکل چای می تواند به شما در آرامش و احتمالاً بی خوابی را درمان کند.

اگرچه تحقیقات زیادی در مورد مزایای سلامتی بالقوه دمنوش گیاه لیندن انجام نشده است ، یک مطالعه مقدماتی که منتشر شده است نشان می دهد این گیاه می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. در این مطالعه مشاهده کردند که عصاره گیاه ممکن است دارای خواص آرام بخش باشد.

برای کمک به مقابله با اضطراب و بی خوابی ، گیاهانی مانند والری نیز ممکن است مفید باشد. نوشیدن دمنوش آرامش بخش مانند بابونه  و رایحه آرام بخش روغن اسطوخودوس یا تمرین تکنیک های آرامش مانند مدیتیشن نیز می تواند به شما کمک کند.دمنوش بابونه و چای درخت لیدن می تواند از نوع دمنوش های پذیرایی باشد که به شکل حرفه ای در هر نوع مهمانی سرو می شوند.

چای سبز:

گفته می شود ، اسید آمینه که به طور طبیعی در چای سبز یافت می شود ، باعث آرامش و معالجه تعدادی از مشکلات سلامت روان می شود. به عنوان مثال ، بسیاری از افراد مکمل های تانن را برای کاهش اضطراب ، مبارزه با افسردگی و کاهش استرس مصرف می کنند.

تاکنون دانشمندان هنوز تأثیرات بهداشتی تانن را به طور گسترده بررسی نکردند. با این حال ، تحقیقات اولیه نشان می دهد که تانن ممکن است به بالا بردن خلق و خوی ، تقویت عملکرد مغز و آرام کردن واکنش بدن به استرس کمک کند.

 

در حالی که خیلی زود توصیه می شد از مکمل های تانن برای درمان یا جلوگیری از هرگونه بیماری استفاده شود ، مصرف بالای تانن با نوشیدن چای سبز ممکن است طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را به شما ارائه دهد. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور مرتب چای سبز می نوشند ممکن است باعث افزایش محافظت در برابر فشار خون بالا و کلسترول بالا (دو عامل مهم در بروز بیماری های قلبی) و همچنین برخی از اشکال سرطان شوند.چای سبز که به طور معمول از نوع حرفه ای مصرف شده در پذیرایی ها است.

چای بابونه:

دمنوش بابونه سرشار از حس آرامش و برای پوست بسیار عالی است. پزشکان می گویند: برای آرامش اعصاب ، بابونه در یک مطالعه مقدماتی نسبت به طب مکمل و جایگزین BMC در سال 2011 ، عملکرد روز را در افرادی که دچار بی خوابی هستند، بهبود می بخشد. این نوع دمنوش بسیار خاص و برای یک مهمان نیز مطلوب است.

در گزارشی از مجله روانشناسی سلامت ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اختلال خواب با دمنوش چای بابونه رفع می شود. این نوع دمنوش با شکل زیبا می تواند در سری دمنوش هایی قرار بگیرد که حس خوبی به مهمان می دهد و برای پذیرایی بسیار مناسب است.

علاوه بر نوشیدن دمنوش بابونه ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بوی بابونه (استفاده از مخلوط آروماتراپی که حاوی اسانس بابونه است) ممکن است به آرامش مهمان شما کمک کند.برای به دست آوردن اثرات آرامش بخش بابونه  می توانید از خواص هنگام پذیرایی به شکل اختصاصی، این روغن را با روغنهای آرام بخش دیگر (مانند اسطوخودوس) و با روغن حامل مانند جوجوبا یا بادام شیرین ترکیب کنید و این ترکیب را به عنوان یک حاصل علمی در جمعی که از انها پذیرایی می کنید، بیان کنید.

چای رزماری

برای اینکه ذهن خود را در طول سال ها فعال نگه دارید ، مهم است که از نظر جسمی و روحی فعال بمانید ، از رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 پیروی کنید و استرس خود را مدیریت کنید. برخی از داروهای طبیعی مانند دمنوش رزماری می تواند کمک زیادی به انسان ها بکند. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه رزماری با تحریک فعالیت مغز در کنترل خلق و خو ممکن است به تقویت سلامت مغز کمک کند.

دمنوش جو دوسر:

این نوع دمنوش بعضا تقویت کننده انرژی به شکل طبیعی است. گفته می شود که از قسمت های زیر زمین گیاه جو دوسر رشد می کند، بعد از استخراج دانه های آن خارج می شوند ، این نوع دمنوش افت انرژی را جبران می کند، همچنین می توانید از مشکلات اضطرابی ، بی خوابی و استرس مزمن جلوگیری کنید.

برای پذیرایی از مهمان می توانید هر کدام از این نوع دمنوش را به شکل مختلفی برای مهمان ها در قوری چدنی نالینو سرو کنید. به طور مثال دمنوش بابونه را با بهارنارنج درست کنید و یا چای سبز را با نعنا و به شکلی زیبا از مهمان های خود پذیرایی کنید.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه