اخبار نالینو

حمایت از لاک پشت پوزه عقابی توسط نالینو

نالینو حمایت خودرا از لاک پشت پوزه عقابی اعلام و منبعد مقداری از درآمد فروش خود را برای حمایت از این گونه صرف خواهد کرد.

اشتراک گذاری

حمایت از لاک پشت پوزه عقابی توسط نالینو

به گزارش روابط عمومی نالینو، تفاهم نامه همکاری در راستای حمایت از لاک پشت زیبای پوزه عقابی بین مدیرعامل نالینو و یکی از سازمان های مردم نهاد هرمزگان امضا گردید؛ تفاهم نامه‌ای که با هدف حمایت از این مخلوق زیبای خداوند امضا شده و نالینو خود را موظف به اعطای بخشی از درآمدهای خود از فروش ظروف چدنی به حفظ و نگهداری از این لاک پشت می نماید.
لاک پشت های پوزه عقابی که بازماندگان دوران دایناسور‌ها هستند، اما متاسفانه بدلیل شرایط زندگی و زیستگاه آلوده شده توسط انسان ها، اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) این لاک پشت‌ها را در لیست جانوران به شدت در معرض انقراض گذاشته است.
لاک پشت‌ها که بیش از دویست میلیون سال است ساکن کره زمین هستند انقراض هم نسل‌های خود یعنی دایناسور‌ها را دیده اند، ولی همچنان پابرجا مانده بودند، اما در چند دهه اخیر خود گرفتار نابودی شده اند.

 

گفته می‌شود جمعیت آن‌ها در طول صد سال گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

طبق آمار سازمان جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN)، پنج نوع از هشت نوع لاک پشت دریایی که در جهان وجود دارد در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌کنند.
لاک پشت پوزه عقابی یکی از دو گونه لاک‌پشت دریایی است که در سواحل استان هرمزگان تخم‌گذاری می‌کند.
پوزه این لاک پشت‌ها برای بیرون کشیدن غذای اصلی آن یعنی اسفنج دریایی از لا به لای مرجان‌ها به شکل منقار عقاب درآمده و از همین رو به لاک پشت پوزه عقابی یا منقار کوتاه معروف است.

 

آلودگی نفتی، ریختن زباله دردریا، ساخت و ساز در سواحل، ورود فاضلاب‌های شهری و شکارچیان طبیعی حیات لاک پشت‌های پوزه عقابی را به خطر انداخته است. همچنین تردد شناور‌ها، تخریب آبسنگ‌های مرجانی و فرسایش سواحل ازعوامل دیگر انقراض لاک پشت‌ها است.

عوامل انسانی، شدت آلاینده‌ها، افزایش نور در روستا‌های نزدیک به ساحل اطراف جزایر و انواع آلاینده‌های صنعتی و نفتی تنگه هرمز و خلیج فارس، لاک پشت‌ها را با مشکلات فراوانی درگیر کرده است.

در این شرایط شرکت نالینو عزم خود را جزم نموده است تا بعنوان حامی لاک‌پشت پوزه عقابی، نقش خود را در حفظ و احیای این جاندار زیبای دریایی به عمل آورد. نالینو معتقد است که با فرهنگ سازی و آموزش، مردم می توانند  از این لاک پشت‌ها حفاظت ‌کنند. 

نالینو در این رابطه تفاهم نامه ای با یکی از NGO های فعال هرمزگان امضا نموده است تا آموزش و فرهنگسازی از طریق  برگزاری کارگاه ها، معرفی لاک پشت پوزه عقابی به مردم، پاک سازی سواحل دریا، محافظت از تخم لاک پشت، امن کردن سواحل خاص برای تخم گذاری لاک پشت و برگزاری اردوهای آموزشی دانش آموزان انجام گردد.

نالینو امید دارد تا با یک عزم ملی و حمایت همه جانبه، لاک پشت پوزه عقابی از خطر انقراض خارج شده و آزادانه در سواحل دریاهای ایران زندگی کند و در این راه دست همه شما مردم خوب ایران را می فشارد. نالینو بخشی از درآمد خود از محل فروش ظروف اصیل و چدنی خود را به حفظ و نگهداری این جاندار اصیل اختصاص خواهد داد تا طراوت حضور این لاک پشت در سواحل ایران، لبخند شادی را بر صورت تک تک کودکان ایرانی بنشاند.

 

 

توزیع کتاب های محافظت از لاکپشت پوزه عقابی درمدارس کیش

 

 

 

همزمان با فرارسیدن روز جهانی لاکپشت، نالینو به عنوان حامی لاکپشت‌های پوزه عقابی، اقدام به توزیع کتابی در رابطه با محافظت از این گونه جانوری در میان دانش آموزان جزیره کیش نمود.

 

به گزارش روابط عمومی گروه نالینو، در این اقدام که با هدف آگاهی بخشی بیشتر به دانش آموزان در رابطه با این گروه از لاکپشت ها صورت گرفت، از دانش آموزان خواسته شد که هریک به نوبه خود محیطی مناسب را در سواحل جزیره کیش برای ادامه زندگی این جانداران فراهم نمایند.

 

گفتنیست گروه نالینو به عنوان تنها تولید کننده ظروف چدنی سلامت محور در کشور، در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، چند سالیست که حمایت از این گونه ارزشمند جانوری را در برنامه خود قرار داده است.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه