اطلاعات عمومی

تاثیر استفاده از ظروف چدنی در کاهش چربی خون

برای کنترل چربی خون مهمترین کاری که باید انجام شود، حذف وعده های غذایی پرچرب و مهمتر از همه استفاده از ظروفی است که برای پخت و پز غذا از آن استفاده می شود. شاید تعجب کنید که بدانید ظروف چدنی نیز تاثیر زیادی بر سلامت غذایی انسان ها دارد. به خصوص برای کنترل و یا کاهش چربی خون.

اشتراک گذاری

اهمیت استفاده از ظروف چدنی برای کاهش چربی خون و سلامت بدن 

بیش از هزار سال است که از ظروف چدنی به عنوان سطح پخت قابل اطمینان استفاده می شود. در واقع، این ماده از زمان مناسب "عصر آهن"، تقریباً ۲۵۰۰ سال پیش، مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس مطالعات صورت گرفته گفته می شود ظروف ساخته شده است چدن باعث کاهش چربی خون می گردد.

در ادامه جهت اطلاع بیشتر مطالعه مقاله فواید ظروف چدنی برای سلامت بدن را پیشنهاد می کنیم.

بیایید این موضوع را عمیقاً بررسی کنیم. چدن دقیقاً چیست و چه تاثیری بر کاهش چربی خون دارد؟ آیا مکانیسم های قابل قبولی وجود دارد که بتواند به سلامتی آسیب برساند؟ پژوهش چه می گوید؟

همانطور که می دانید چربی خون باعث افزایش بیماری های مختلف قلبی و عروقی در بدن می شود و در طولانی مدت می تواند خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش دهد. بر اساس گفته پزشکان مهمترین علت افزایش چربی خون بعد از زمینه ژنتیک، مصرف غذا است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تابه

معمولا دو نوع چربی، در اکثر غذاهای مصرفی ما  وجود دارد که باعث افزایش چربی خون می گردد، این دو عبارت است از:

  • چربی ترانس
  • چربی اشباع شده

برای کنترل چربی خون مهمترین کاری که باید انجام شود، حذف وعده های غذایی پرچرب و مهمتر از همه استفاده از ظروفی است که برای پخت و پز غذا از آن استفاده می شود. شاید تعجب کنید که بدانید ظروف چدنی نیز تاثیر زیادی بر سلامت غذایی انسان ها دارد. به خصوص برای کنترل و یا کاهش چربی خون.

در ادامه مطالعه مقاله خواص آشپزی در چدن را پیشنهاد می کنیم.

آهن برای سلامتی ضروری است زیرا برای تشکیل پروتئین هایی به نام هموگلوبین و میوگلوبین مورد نیاز است. هموگلوبین اکسیژن را در سلولهای قرمز خون به بدن می رساند و میوگلوبین اکسیژن را در عضلات شما حمل و ذخیره می کند. کمبود آهن علائمی مانند خستگی، ضعف، سبکی سر و گیجی و گاهی نیز باعث افزایش چربی خون می شود.

در کشورهای جهان سوم، استفاده زیاد از غذاهای چرب و نیز مواد غذایی سرخ کردنی باعث بیماری های زیادی می شود که مهمترین آن افزایش چربی خون و کمبود آهن است، علاقه به تشویق استفاده از ظروف چدنی به عنوان راهی برای پیشگیری یا درمان این نوع بیماری ها وجود داشته است، زیرا منابع غذایی، مراقبت های پزشکی و مکمل ها ممکن است محدود باشد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد اگرچه پخت و پز در چنین ظروفی ممکن است آهن را در خون شما افزایش دهد و باعث مصرف کمتر غذاهای سرخ کردنی شود، اما باید موقع خرید این وسیله جنس مناسب و قابل اعتماد خریداری شود، به دلیل این که بازار داخلی مملو از برندهای داخلی و خارجی بی کیفیت است که ممکن است حتی به سلامت شما و خانواده شما نیز آسیب برساند. البته برندهای قابل اعتماد مانند محصولات نالینو نیز وجود دارد که محصولات خود را از مواد درجه یک طراحی و تولید می کند.

بیشتر بخوانید: کاهش مصرف روغن با استفاده از ظروف چدنی

آنچه پژوهش درباره استفاده از ظروف چدنی می گوید چیست؟

با توجه به بررسی اخیر مطالعات انجام شده بر روی ظروف چدنی در کاهش کم خونی، فقر آهن و کاهش چربی خون، منتشر شده در مجله PLOS ONE، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از ظروف ساخته شده از چدن باعث کاهش کم خونی فقر آهن در کودکان و نیز و کاهش چربی می شود، اما تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و اثربخشی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه آریزونا انجام شد که محققان دریافتند اثرات جذب آهن و نیز میزان کاهش چربی خون از ظروف ساخته شده از چدن به سن، اندازه ظرف، نوع غذایی که می پزید، مدت زمان پخت و حتی سن ظروف بستگی دارد.

محققان هشت مطالعه در مورد افزایش هموگلوبین خونی، فقر آهن و کاهش چربی خون از ظروف چدنی را بررسی کردند. چهل درصد این مطالعات تا حدودی افزایش هموگلوبین را نشان می دهد. در شش مطالعه که به افزایش سطح آهن خون از ظروف تولید شده از چدن پرداخته اند، ۵۰ درصد افزایش قابل توجهی یافته اند. این افزایش ها بیشتر در کودکان مشاهده شد. در نهایت، محققان نتیجه گرفتند که مزایای این محصولات از ظروف آشپزی بسیار چشمگیر است، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و اگر با استراتژی های مبتنی بر مواد غذایی ترکیب شود، احتمالاً بسیار موثر خواهد بود.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که میزان کاهش چربی خون به نوع غذایی که می پزید بستگی دارد. غذاهای اسیدی و غذاهای سرخ کردنی با کمترین میزان روغن  پخته می شوند به همین دلیل برای سلامتی بدن بسیار موثر هستند.

در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله ارزش غذایی یون موجود در چدن در غذای کودکان دعوت می نماییم.

دلیل محبوبیت ظروف چدنی در بین ایرانیان

از ظروف چدنی می توان برای سرخ کردن و پخت کامل مواد غذایی استفاده کرد. این نوع ظروف برای پخت و پز بسیار مناسب و با ارزش هستند، زیرا نچسب بوده و می تواند حرارت زیادی را به مواد غذایی انتقال دهد،  بنابراین تمام مواد به صورت یکسان حرارت لازم را می بینند و میکروب های موجود بر اثر حرارت زیاد به کلی از بین می روند.

ظروف چدنی به نسبت سنگین هستند اما ارزش استفاده از آنها زیاد است. آنها علاوه بر مزیت های زیاد برای سلامتی انسان ها ، بسیار زیبا طراحی شده و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین قیمت چنین مواد به مراتب پایین تر از سایر محصولات مشابه در بازار ای.  برای خرید بهترین نوع ظروف ساخته شده از چدن، پیشنهاد می کنم حتما محصولات نالینو را در اولویت های خود قرار دهید.

محصولات چدنی ارزش خریدن دارند، برای این که بیش از ۲۵۰۰ سال است که مردمان این سرزمین از این محصولات استفاده می کنند و تا کنون از آن راضی بودند. برای خرید محصولات چدنی می توانید به مراکز فروش محصولات خانگی، و آشپزی در سراسر کشور مراجعه کنید تا با قیمت مناسب بهترین و مقاوم ترین ظروف آشپزی را خریداری کنید.

تنوع ظروف چدنی در حال حاضر بیشتر است و شما متناسب با سلیقه خود می توانید این محصولات را خریداری کنید. ظروف ساخته ده از آلیاژ چدن طول عمر بیشتری دارد و برای سالهای طولانی می توان از آن استفاده کرد. البته برای خرید نیاز به مراجعه حضوری در روز های سخت کرونایی نیست، شما با مراجعه به مراکز فروش اینترنتی می توانید بهترین و مناسب ترین ظروف را با قیمت ارزان و با ضمانت خریداری کنید. 

جهت تکمیل اطلاعات خود شما را به مطالعه مقاله استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده دعوت می نماییم.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه