اطلاعات عمومی

بهترین روش گریل کردن مرغ و گوشت در منزل

ماهیتابه گریل چدنی، بهترین ابزار برای تهیه مرغ و گوشت گریل در منزل هستند. این ماهیتابه ها به دلیل وجود شیارهای طراحی شده در سطح آن باعث خروج چربی اضافه از گوشت می شود و در تهیه غذایی سالم بسیار کمک کننده است. ماهیتابه گریل نالینو به دلیل پخش متوازن حرارت باعث خوب سرخ شدن گوشت خواهد شد.

اشتراک گذاری

بهترین روش گریل کردن مرغ و گوشت در منزل

ابزار لازم برای گریل کردن گوشت و مرغ

 پیش از تولید ماهیتابه گریل، در گذشته بسیاری از افراد غذاهای گریل شده را فقط در رستوران ها می توانستند استفاده کنند. یکی از بهترین روش ها برای تهیه مرغ و گوشت گریل شده این است که بتوان ابزارهای لازم برای گریل کردن آن را تهیه کرد و هر زمان که لازم بود در منزل برای تهیه مرغ و گوشت گریل شده اقدام  نمود. ظروف مختلفی برای تهیه غذای گریل شده وجود دارد. اما توجه به کیفیت ظرف و حفظ سلامت غذا موضوع بسیار مهمی است. ماهیتابه گریل شده ممکن است از جنس آلومینیومی یا سرامیکی باشند. این ظروف به دلیل ورود املاح سطح آن ها در مواد غذایی، مناسب نیستند و سلامت غذا را تهدید می کنند. می توان گفت بهترین ماهیتابه گریل، نوع چدنی آن است. در واقع گریل به معنای کباب کردن غذا با حرارت زیاد است. ماهیتابه گریل چدن، به دلیل پخش متوازن حرارت هم اصل گریل بودن را حفظ می کند و هم باعث خوش پختی گوشت خواهد شد. از طرفی این ظروف نچسب هستند و غذا به راحتی توسط آن پخته می شود و شستشوی آن نیز راحت است. علاوه بر آن از این نوع ماهیتابه گریل هم می توان بر روی اجاق و هم می توان در داخل فر استفاده نمود. نکته بسیار مهم درباره ظروف چدنی دقت در خرید آن است. برخی محصولات چدنی از استاندارد های کیفی برخوردار نیستند و ممکن است به دلیل ناخالص بودن مواد آن و استفاده از آلومینیوم در تولید آن ها، سلامت غذا را تهدید کنند. ماهیتابه گریل  نالینو که تولید برند معروف ظروف چدنی نالینو در ایران است، با رعایت استانداردهای کیفیت محصولات ایزو تهیه شده است و استفاده از مواد تولید اصلی چدن موجب اطمینان از کیفیت غذای تهیه شده توسط آن است.

 

ماهیتابه گریل نالینو، با دو رویه مختلف هم می تواند در تهیه گوشت گریل شده و هم در تهیه مواد غذایی دیگر همچون پیتزا، برگر، نیمرو و سایر غذاهایی در این دست بکار برود. ماهیتابه گریل نالینو، با طراحی مناسب شیارها در سطح آن، موجب خروج چربی اضافه مواد غذایی و انتقال آن به لبه های ظرف خواهد شد. بنابراین با استفاده از این نوع ماهیتابه گریل چدنی، می توان غذایی سالم و لذیذ تهیه کرد. ماهیتابه گریل، برای تهیه غذا بدون روغن یا با روغن بسیار کم وسیله مناسبی است. برای تهیه کباب به عنوان سالم ترین نوع غذا استفاده از این ماهیتابه پیشنهاد می شود.

روش تهیه مرغ و گوشت در ماهیتابه گریل

برای تهیه مرغ و گوشت گریل، می توان مرغ و گوشت را به اندازه های دلخواه  قطعه قطعه کرد. سپس مرغ یا گوشت را با سلیقه خود، توسط ادویه ها طعم دار نمود. برخی افراد تمایل دارد که با مقداری کمی روغن زیتون سطح رو و پشت مرغ را چرب کنند. انجام این کار برای تهیه مرغ یا گوشت گریل کاملا اختیاری است. چون ماهیتابه گریل چدنی امکان پخت بدون روغن را دارد و شما می توانید با استفاده از همان چربی طبیعی گوشت، آن را با ماهیتابه گریل کباب کنید. در حالت کلی توصیه می شود در صورت تمایل به استفاده از روغن با استفاده از از فرچه به مقدار خیلی کم، سطح گوشت را روغن کاری کنید. پس از اضافه نمودن مواد دلخواه به گوشت. لازم است پیش از چیدن گوشتها بر روی ماهیتابه گریل، آن را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داد تا کمی گرم شود. تکه های گوشت یا مرغ را بر روی آن قرار داده می شود تا با شعله ملایم اجاق کباب شوند. پس از مدت 8 تا 10 دقیقه می توان تکه های گوشت یا مرغ را در ماهیتابه گریل پشت و رو کرد. بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه مرغ یا گوشت گریل شده آماده مصرف خواهد بود و می توان از خوردن آن لذت برد. برای پشت و رو کردن گوشت در حیل گریل کردن، اگر گوشت به ماهیتابه گریل چسبیده باشد لازم است کمی صبر کرد. معمولا گوشت بعد از پخته شدن به راحتی از سطح ماهیتابه جدا می شود. بعد از کباب نمودن گوشت جای شیارهای ماهیتابه گریل بر روی آن باقی می ماند و  از طرفی استفاده از خاصیت شیارهای این نوع ماهیتابه سبب خروج چربی اضافه  گوشت می شود. پس اگر شخصی قصد تهیه غذاهای رژیمی را دارد می تواند با استفاده از ماهیتابه گریل به این خواسته خود برسد.

نکته های گریل کردن گوشت و مرغ

در هنگام گریل کردن گوشت با مرغ، اگر میخواهید گوشت پی از گریل شدن ترد یاد، از 24 ساعت قبل گوشت را در آبلیمو، ماست و ادویه نگه دارید. همچنین در زمان پخت از دائما زیر رو کردن تکه های گوشت پرهیز کنید. قسمت زیری را حدود 4 دقیقه نگه داید و بعد آن را زیر و رو کنید.

 

برای تهیه گوشت یا مرغ گریل، تکه های آن نباید زیاد ضخیم باشد، این کار می تواند باعث پخته نشدن لایه های داخلی گوشت شود. بعضی افراد برای اطمینان از خوب پخته شدن گوشت، با استفاده از دماسنج مخصوص گوشت، دما داخل گوشت را اندازه می گیرند. درباره گوشت گوساله، پیشنهاد می شود که ضخامت قطعات آن بیشتر از 3 سانتی متر نباشد. بعد از برش زدن گوشت آن را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و گوشت را بکوبید تا لایه های آن نازک تر شود و گوشت کمی پهن شود. این کار به پخته شدن لایه های داخلی گوشت، به دلیل نازک شدن لایه های آن کمک می کند. گوشت کوب های چوبی نالینو با وزن مناسب و سطح تماس کافی وسیله ای مناسب برای این کار هستند. 

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه