اطلاعات عمومی

بهترین روش برای پخت سبزیجات رژیمی

بهترین روش برای پخت سبزیجات رژیمی، استفاده ظروف چدنی نالینو است. این ظروف به دلیل نچسب بودن از باز شدن و رشته رشته شدن سبزیجات جلوگیری می کنند. علاوه بر آن به دلیل پخت یکنواخت سبزیجات در زمان کم باعث حفظ خاصیت سبزیجات می شوند. هم برای حالتهای تفت دادن و هم بخار پز کردن سبزیجات می توان از انواع ماهیتابه ها و قابلمه های چدنی نالینو استفاده کرد.

اشتراک گذاری

یکی از دغدغه های امروز در بین مردم، داشتن تغذیه سالم است. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد به سمت خوردن غذاهای رژیمی و استفاده از خوراک های مختلفی از سبزیجات رژیمی روی آورده اند. روش های مختلفی برای پخت سبزیجات رژیمی وجود دارد. روش هایی مانند، تفت دادن بدون روغن، پختن و بخار پز کردن، پرکاربردترین روش هایی هستند که برای پخت سبزیجات رژیمی بکار گرفته می شوند.

پخت سبزیجات رژیمی در ادامه شما را به مطالعه مقاله ی طبخ دیزی بدون گوشت دعوت می نماییم.

ضرورت وجود ظروف مناسب برای تهیه غذا و سبزیجات رژیمی

نکته مهمی که در تهیه غذاهای رژیمی دارای اهمیت است، این است که برای تهیه این غذاها، با شیوه های خاصی که در تهیه آن ها بکار گرفته می شود، بهتر است از چه نوع ظروفی استفاده کرد. در تهیه سبزیجات رژیمی استفاده از ظروفی توصیه می شود که بتوانند با کمترین مصرف روغن یا حتی بدون استفاده از روغن، امکان تفت دادن کامل سبزیجات را فراهم کنند و با پخش مناسب حرارات به مغز پخت شدن سبزیجات، خصوصا در سبزیجات سفت تر مانند هویج، کلم قمری، سیب زمینی، ذرت، انواع لوبیا و سایر سبزیجاتی که به زمان پخت بیشتری نیاز دارند، کمک کنند. در مورد سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و انواع کلم های سفید و قرمز، کاهو و کدو حلوایی که لازم است بدون باز شدن تار و پود آن در زمان کمی پخته شوند نیز موضوع ظرف مناسب اهمیت دارد. بهترین پیشنهاد در تهیه غذاها و سبزیجات رژیمی استفاده از ظروف چدنی نالینو است. 

ظروف چدنی نالینو، حرارت ها را به خوبی حفظ و توزیع می کنند، به طوری که می توانید سبزیجات را روی حرارت نسبتاً کم بپزید (از خطر سوختن قبل از پخته شدن اجتناب کنید). اگر قرار است با روغن بسیار کم در حد یک قاشق یا بدون روغن سبزیجات خود را تفت دهید، بهترین ظرف تابه گریل نالینو است که می توان از آن برای پخت سبزیجات گریل و بخارپر استفاده نمود. این ماهیتابه برای تفت دادن سبزیجات بسیار مناسب است و علاوه بر اینکه سبزیجات شما به سطح آن نمی چسبد، با پخش حرارت در کل سطح سبزیجات به پخت سریع و یکنواخت آن کمک می کند. همچنین می توان با بستن درب این ماهیتابه به پخت بهتر آن کمک کرد.

زوش پخت سبزیجات رژیمی

بخار پز کردن روشی برای تهیه سبزیجات رژیمی

یکی دیگر از روش های پخت سبزیجات رژیمی بخار پز کردن است. برای این کار هم می توان از قابلمه های چدنی نالینو و هم از ماهیتابه درب دار چدنی نالینو استفاده کرد. خصوصا در مورد سبزیجات سخت تر مانند هویج و سیب زمینی استفاده از ظروف چدنی نالینو پیشنهاد می شود. بعد از قطعه  قطعه نمودن سیب زمینی و هویج می توانید فقط با مقدار کمی آب در حد کمتر از نیم لیوان، این مواد را برای غذایی که در حال آماده کردن آن هستید، بخار پز کنید. بعد از اضافه نمودن نیم لیوان آب درب قابلمه یا ماهیتابه را ببندید و اجازه بدهید در شعله متوسط گاز در کمتر از نیم ساعت بخار پز شود. به دلیل پخش یکنواخت حرارت، با این روش شاهد بهترین کیفیت در بخارپز شدن و پخت سبزیجات رژیمی خواهید بود. می توان پس از انجام این کار این مواد را همراه با سبزیجاتی همچون انواع کلم و کاهو در سطح صاف یک ماهیتابه چدنی گریل از مجموعه ظروف چدنی نالینو به مدت 5 تا 8 دقیقه تفت داد تا آماده مصرف شود. 

علاه بر آن در بعضی مواقع استفاده از ماهیتابه های رژیمی نالینو برای بخار پز کردن انواع سبزیجات رژیمی پیشنهاد می شود. این ماهیتابه ها به دلیل اینکه قابلیت چفت شدن دو طرف را دارند به راحتی می توان مواد ریخته شده در آن را با پشت و رو کردن ماهیتابه چرخاند، تا هر دو طرف آن کاملا پخته شود. از طرفی به دلیل چفت شدن دو سمت ماهیتابه برای بخار پز نمودن سبزیجات سبکی همچون لوبیا سبز، کلم، کاهو، کدو سبز و کدو حلوایی بسیار مناسب است. این سبزیجات را تنها با 10 تا 12 دقیقه بخار پز کردن در ماهیتابه رژیمی نالینو می توانید مصرف کنید.

آموزش پخت سبزیجات رژیمی

بیشتر بخوانید: سبزیجات گریل و بخار پز

استفاده از ظروف چدنی نالینو در تهیه غذای رژیمی

ظروف چدنی نالینو با رعایت استاندارد ایزو تولید می شوند و استفاده از آن ها به دلیل سالم نگه داشتن غذا برای افرادی که در فکر تهیه غذاها وپخت سبزیجات رژیمی و سالم هستند توصیه می شود. افراد مختلف، گاهی اوقات ممکن است برای تهیه سبزیجات رژیمی به سراغ ظرفی بروند که بیشتر از آلومینیوم هستند و سطح نازکی دارند. این ظروف ممکن است که به نظر سبک برسند، اما مانند چدن حرارت را یکنواخت به سطح غذا نمی رسانند و این افراد ممکن است با سبزیجاتی روبه رو شوند که یک طرف آن ها خیلی سرخ شده است و طرف دیگر تا حدودی خام است. علت آن عدم توازن در پخش حرارت در این ظروف است. همین طور، ممکن است سبزیجات به سطح ظرف بچسبند و باعث آزردگی شود. حتی در ظروف آلومینیومی که به شکل نچسب در آمده اند نیز تهیه غذاها و پخت سبزیجات رژیمی توصیه نمی شود. زیرا این کار فقط به نچسبیدن غذا کمک می کند و تاثیری در عدم پخت یکنواخت غذا ندارد. ظروف چدنی نالینو نه تنها تمام این موارد را پوشش می دهند، بلکه به عنوان ظروفی که مقداری آهن طبیعی به غذا اضافه می کنند، می توانند بهترین انتخاب برای افرادی که غذاها و سبزیجات رژیمی استفاده می کنند، باشند. حتی پیشنهاد می شود برای کباب کردن برخی سبزیجات مانند قارچ، گوجه فرنگی یا بادمجان به جای استفاده از سیخ های کبابی و  در مجاورت حرارت مستقیم گاز یا زغال قرار دادن ماده غذایی، بدون استفاده از روغن آن ها را در سطح ماهیتابه چدنی نالینو به شکلی منظم بچینید، بعد از حدود 5 دقیقه آن را زیر و رو کنید و 3 دقیقه دیگر آن را از روی حرارت بر دارید. این کار بهترین حالت برای کباب کردن سبزیجات است زیرا که سبزیجات به خاطر ظرافتی که دارند در معرض مستقیم حرارت اجاق یا زغال قرار دادن آن ها باعث می شود بدون اینکه مغر آن ها به شکل آبدار و پخته شود، سطح آنها بسوزد و مجبور شوید آن ها را از روی شعله بر دارید. این کار هرگز برای تهیه سبزیجات رژیمی توصیه نمی شود. زیرا حرارت مستقیم علاوه بر سوخته شدن سریع باعث از بین رفت مواد مغذی سبزیجات می شود و از خاصیت آن ها می کاهد.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه