اطلاعات عمومی

بهترین دمنوش های گیاهی آرامش بخش برای تهیه در خانه

اما اگر به دمنوش های گیاهی روی بیاورید و این نوع نوشیدنی های گیاهی را تجربه کنید متوجه می شوید چقدر فوق العاده بوده و چگونه بر روی بدن شما تاثیر مثبت و آرام بخشی خواهند داشت. دمنوش های گیاهی خانگی انتخاب مناسبی برای رفع استرس است زیرا این مواد حاوی طعم مصنوعی و مواد نگهدارنده نیستند.

اشتراک گذاری

هر وقت انرژی کمتری داشته باشیم ، به نوشیدنی های انرژی زا روی می آوریم . آنها در سالهای اخیر به سوخت و ساز بدن کمک کرده اند، بسیار نیز محبوب هستند، اما ممکن است شما به طور معمول این نوشیدنی ها را استفاده کنید و تنها برای مدت کوتاهی انرژی بدن شما تامین شود، باید بدانید این نوشیدنی های انرژی زا که گیاهی نیستند دارای عوارض جانبی نیز هستند ،که شامل عصبی بودن ، بی خوابی ، تپش قلب ، اضطراب و افسردگی می شود. نوشیدنی های انرژی زا همچنین حاوی شیرین کننده های مصنوعی ، رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند که ممکن است به بدن آسیب برساند.

دمنوش های مناسب برای آرامش

 اگر به دمنوش های گیاهی روی بیاورید و این نوع نوشیدنی های گیاهی را تجربه کنید متوجه می شوید چقدر فوق العاده بوده و چگونه بر روی بدن شما تاثیر مثبت و آرام بخشی خواهند داشتدمنوش های گیاهی خانگی انتخاب مناسبی برای رفع استرس است زیرا این مواد حاوی طعم مصنوعی و مواد نگهدارنده نیستند. این نوع دمنوش های گیاهی خانگی ذهن شما را خنک کرده و به سرزمینی آرام می رساند.می توانید در منزل خود بنشینید و با استفاده از قوری های چدنی نالینو که دارای جنس چدن هستند و روام و کارایی بالایی دارند دمنوش های گیاهی خود را دم کنید. در زیر چند نمونه از دمنوش های گیاهی آراش بخش به شما معرفی شده است.

  چای سبز

 چای سبز جزیی از دمنوش های گیاهی سالم است که در بین افرادی که قصد کاهش وزن دارند محبوب است. اما جدا از آن ، چای سبز سطح استرس را پایین می آورد. این ماده حاوی ترکیبی به نام L-theanine است که ضمن کاهش استرس ، به کاهش غلظت خون کمک کرده و باعث می شود انرژی شما بالا برود.

چای گیاهی

چای های گیاهی که در بخش های متفاوت دمنوش های گیاهی مشاهده می شوند، تنها در صورتی که حاوی کافئین نباشند ، می توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. برخی از چای های گیاهی که می توانید بنوشید عبارتند از: چای اولونگ ، چای سفید ، چای کاکائو ، چای دارچین ، چای ماسالا ، چای آسام ، چای سبز و ....

 دمنوش جو دوسر

جو دوسر از جو سبز به وجود می آید که سبب سلامت مغز می شود و همچنین باعث تقویت انرژی در بدن می شود. همچنین به دلیل ترکیبات خاصی که در آن وجود دارد ، می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. جو دوسر همچنین می تواند خستگی عصبی و افسردگی را درمان کند.

  چای سنبله

چای  سنبله از ریشه Valerian Root ریشه سنبله دارای یک اثر آرام بخش قوی در ذهن است. این نوع چای که از دمنوش های گیاهی آرام بخش محسوب می شود به کاهش استرس و اضطراب شما کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که چای ریشه سمبله میزان ترکیبات مغذی موجود در مغز را افزایش می دهد که استرس و اضطراب را تنظیم می کند و بنابراین به کاهش این موارد کمک می کند.

 چای نعنا

در حال حاضر ، بسیاری از ما از ارتباط روده و مغز آگاه هستیم. روده مستقیماً با مغز مرتبط است ، جایی که 80 درصد سیستم ایمنی بدن شما به ان مربوط است. درست همانطور که مغز نسبت به اختلالات روده واکنش نشان می دهد ، روده نیز به اختلالات - یعنی اضطراب و سایر احساسات قوی در مغز - واکنش نشان می دهد. به همین ترتیب ، برای افرادی که اضطراب دارند مشکلی در معده ندارند ، غیر معمول نیست. برای کمک به سهولت هر دو ، یک فنجان چای نعناع مصرف کنید ، به لطف منتول طبیعی موجود در نعنا ، این چای ارگانیک که پ گیاهی است ، به تسکین ماهیچه ها کمک می کند و باعث آرامش می شود.

چای سیاه با انواع گیاهان معطر

هر زمان که احساس اضطراب یا استرس شدید کردید ، سطح کورتیزول ، که یک هورمون استرس است ، بالا می رود. برای اینکه ذهن شما بتواند اضطراب را کنترل کند ، کورتیزول باید تثبیت شود و به سطح عادی برگردد. چای سیاه مصرف کنید. در کنار فواید کلی سلامتی آن ، مطالعات نشان می دهد که چای سیاه در واقع می تواند به کاهش سطح کورتیزول کمک کند. برگهای شیرین و شیرین خوب این چای همراه با برخی از  انواع گیاهان آرامش بخش دیگری مانند گل بابونه ، لیموترش ، نعناع و ریشه زنجبیل را در چای خود بریزید ،که با تنها چند از این نوع چای بنوشید استرس شما پایین می آید. از قوری های چدنی نالینواستفاده کنید.

 بابونه

استفاده از بابونه آرامش بخش برای کاهش اضطراب یکی از قدیمی ترین ترفندهای کاهش استرس و اضطراب است. ترکیبات موجود در گیاهان به همان گیرنده های مغزی که آرام بخش هستند ، Valium می دهند. این مخلوط بابونه علاوه بر خود گیاه بابونه می توان در دم کردن ان از ، اسطوخودوس نیز استفاده کرد . گل شیرین بابونه که دم کنید درقوری های چدنی نالینو دارای اثربخشی بیشتری است و عصاره آن نیز علائم اضطراب را کاهش می دهد . در کنار لیموترش و شکوفه های این گل مایل به آبی به راحتی دمنوشی بسیار خوشمزه ساخته می شود.

 زنجبیل

این نوع دمنوش به سلطان ارام بخشی دمنوش های گیاهی معروف است و از دوران بسیار دور مورد استفاده قرار گرفته است،اگر این نوع دمنوش گیاهی را با ساخته شده با ترکیبی از گیاهان آرام بخش ، از جمله ریشه والریا ، بادرنجبویه و بابونه مصرف کنید به شما کمک می کند سریعتر بخوابید و با احساس طراوت و شادابی از خواب بیدار شوید.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه