اطلاعات عمومی

بررسی روش های درمان اضافه وزن

امروزه چاقی و وزن بالا به معضل بزرگی تبدیل شده است و مردم برای رفع آن از روش های مختلفی استفاده می کنند. اضافه وزن می تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود بیاورد از مشکلات قلبی گرفته تا دیابت و .... برای همین باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام داد.

اشتراک گذاری

 

چاقی و اضافه وزن مشکل مهم این روزهای اکثر مردم در دنیاست، مصرف بیش از اندازه ی غذاهای مضر و پر کالری و همچنین عادت های بد غذایی ، کم تحرکی و در مواردی بی تحرکیِ افراد، عوامل اصلی چاقی است. جالب است بدانید این روزها صنعت مربوط به درمان چاقی و اضافه وزن یکی از پردرآمدترین صنعت های دنیاست و افراد زیادی به روش های مختلف از آن کسب درآمد می کنند؛ متاسفانه مشکلات چاقی ظاهر افراد را بهم می ریزد و عده ای از مردم حاضرند هرکاری انجام دهند تا بتوانند از شر چربی های اضافه ی بدن خود خلاص شوند. اما مشکل به همین جا ختم نمی شود وزن بالا تنها بر ظاهر افراد تاثیر نمی گذارد بلکه بدن آن ها هر روزه ضعیف تر از قبل شده و در مرور زمان امکان ابتلا به بیماری های مختلف برای آن ها بالا می رود. حقیقت این است چاقی یکی از مهم ترین علت های مرگ در دنیا شناخته شده است و به همین دلیل در این مقاله قرار است به بررسی چند راهکار برای درمان این مشکل بپردازیم. در مقاله چند ایده برای پخت شام رژیمی نالینو تعدادی غذای رژیمی خوشمزه به شما معرفی شده است.

درمان اضافه وزن

 

اضافه وزن چه مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورد

اکثر افراد فکر می کنند چاقی تنها زیبایی ظاهر آن را تحث تاثیر قرار می دهد اما حقیقت این است که اثرات وزن بالا، فراتر از آن چیزی است که در ذهن مردم است، با وجود اینکه این موضوع کاملا درست و با هر یک کیلو وزن اضافه، بدن از حالت عادی خود خارج شده و چربی های ذخیره شده در قسمت های مختلف بدن نمایان می شوند، اما حقیقتا نباید این موضوع به مهم ترین دلیل افراد برای کاهش وزن تبدیل شود!! طبق تحقیقات هر یک کیلو وزن اضافه در بدن فشار چهاربرابری به زانو ها وارد می کند همچنین به مرور زمان مشکلات قلبی، دیابت، انرژی کم، ضعف حافظه، انواع سرطان و حتی افسردگی را برای افراد به بار می آورد. به همین دلیل درمان چاقی مسئله ی بسیار مهمی است و افراد قبل از آنکه زمان خود را از دست بدهند باید برای رفع آن اقدام کنند.

درمان اضافه وزن در آشپزخانه

یک جمله قدیمی وجود دارد که می گوید درمان اضافه وزن از آشپزخانه شروع می شود؛ اگر با دقت به این جمله فکر کنید متوجه می شوید که کاملا درست است زیرا تمامی مشکلات مربوط به چاقی و وزن بالا از آشپزخانه افراد شروع شده و گسترش می یابد. عوامل بسیاری از جمله نوع ظروفی که در آشپزخانه خود استفاده می کنید، نوع پخت و پز غذاها، نوع مواد غذایی که در دسترس شماست و... همگی مهم ترین دلایل چاقی شما هستند که باید از اشپزخانه ی خود برای اصلاح آن ها اقدام کنید.   

کاهش مصرف روغن با استفاده از ظروف چدنی نالینو:

در فرهنگ ایرانی غذاها به چرب ترین روش ممکن پخته می شوند و همین موضوع سالم ترین مواد غذایی را به بدترین غذاها تبدیل می کند اولین و مهم ترین نکته ای که باید برای درمان اضافه وزن تان انجام دهید اطلاعات در مورد مزایای سرخ کردن مواد غذایی بدون روغن است. روش های مختلفی برای کاهش میزان روغن در غذاها وجود دارد؛ اما ساده ترین روش استفاده از ظروف مختلف چدنی است که مخصوص پخت و پزِ غذاها بدون روغن هستند، از جمله بهترین برند خرید این ظروف برند نالینو است که محققان بعد از سال ها آزمایش و تجربه در این زمینه به تولید آن ها پرداخته اند.

ظروف چدنی نالینو از پرفروش ترین ظروف چدنی موجود در بازار است و این موضوع میزان رضایت مردم از آن ها را نشان می دهد. این ظروف در برابر حرارت و ساییدگی مقاوم اند و در گذشت زمان رنگ خود را از دست نمی دهند همچنین با توجه به قیمت مناسبی که در مقایسه با محصولات مشابه دارند یگ گزینه ی عالی برای کسانی هستند که می خواهند کاهش وزن خود را از آشپزخانه خانه ی خود شروع کنند.

روش های درمان اضافه وزن

نکات مهم بری کاهش وزن 

 در زیر به تعدادی از نکاتی که که به کاهش وزن کمک می کند اشاره شده است.

به ارامی غذا بخورید

از نکات مهم دیگر برای کاهش وزن جویدن ارام غذا است، وقتی مدت زمان جویدن یک وعده ی غذایی افزایش یابد سیگنال های سیری سریع تر به مغز رسیده و در نهایت به کاهش وزن شما کمک شایانی می کند.

درمان پرخوری عصبی

پرخوری عصبی مشکل بسیاری از افراد است که به دلیل مسائل فراوانی که در زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنند به وجود می آید، بهتر است در زمان عصبانیت خود به جای خوردن غذاهای مضر به موارد دیگر فکر کنید و با مراجعه به یک تراپیست روش مواجهه با مشکلات متعدد را آموزش ببینید. 

کنترل استرس

استرس برای بدن سم و در افزایش وزن شما تاثیر گذار است؛ اگر به دنبال کاهش وزن و درمان اضافه وزن تان هستید حتما درباره ی روش های کنترل استرس به خوبی تحقیق کرده و آن ها را به کار ببندید.

راه حل اضافه وزن

سخن آخر

همانطور که پیش از این گفتیم اضافه وزن بزرگترین مشکل این روزهای مردم در جوامع مختلف می باشد و باید آن را کنترل کرد، اما خوب است بدانید که کاهش وزن به هر قیمتی درست نیست!! استفاده از قرص های لاغری پرضرر و یا رژیم های غذایی بسیار خطرناک می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای بدن شما به بار بیاورد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر واقعا به فکر درمان اضافه وزن خود هستید به دنبال روش های سالم و بی خطر باشید؛ عمل های جراحی مربوط به کاهش وزن و روش های پرخطری که امروزه برای تبلیغ درمان چاقی وجود دارند عوارض زیادی به همراه داشته و سلامتی شما را به خطر می اندازند پس حتما قبل از انجام روش های مختلف برای کاهش وزن، به خوبی درباره ی آن ها تحقیق کنید تا از خطرات احتمالی که ممکن است به وجود بیاید نیز آگاه شوید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه