اطلاعات عمومی

استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده ؟

استفاده از ظروف چدنی برای مبتدیان بسیار مناسب است زیرا، نچسب است. قابلمه های چدنی جرم زیادی دارند بنابراین گرما را بهتر از قابلمه های نچسب نازک و سبک تر نگه می دارند، اما گرم شدن ظرف نیز بیشتر طول می کشد. با این وجود تابه های سنگین تر با پوشش های نچسب، تفاوت را اندکی ایجاد می کنند

اشتراک گذاری

 

استفاده از  ظروف چدنی و سلامت خانواده ؟

فواید سلامتی آشپزی با ظروف چدنی؟

فواید پخت و پز در ظروف چدنی را احتمالاً شنیده اید، به گفته خیلی از کارشناسان پخت و پز در ظرف چدنی باعث آزاد شدن آهن در غذای شما می شود. در حالی که چدن مواد شیمیایی را موقع شستشو  پس نمی دهد، اما می تواند مقداری آهن به مواد غذایی شما بزند- و این چیز خوبی است. کمبود آهن در سراسر جهان نسبتاً شایع است. در حقیقت ، ۱۵٪ از زنان کشورمان فقر آهن دارند. پخت غذا، به ویژه غذا های اسیدی مانند سس گوجه فرنگی، در چدن می تواند میزان آهن را تا ۲۰ برابر افزایش دهد.

پخت و پز در ظروف چدنی می تواند به میزان قابل توجهی محتوای آهن مواد غذایی، به ویژه غذاهای با رطوبت بالا، اسیدیته بالا و غذاهای پخته شده برای مدت طولانی را افزایش دهد.

با استفاده از این ظروف موقع پخت و پز از روغن کمتری استفاده خواهید کرد که این مورد باعث کاهش چربی خون شما می گردد، و این مورد برای سلامتی انسان ها بسیار مهم است. علاوه بر این از مواد شیمیایی مضر پرهیز کرده و کمی آهن اضافی در رژیم غذایی خود دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال، یک وعده سس اسپاگتی به طور معمول کمتر از یک میلی گرم آهن دارد، اما اگر در قابلمه آهنی پخته شود، می تواند تا نزدیک به شش میلی گرم برسد. محققان دریافتند که پخت و پز در ظروف چدنی میزان آهن بسیاری از غذاها را بسیار افزایش می دهد. غذاهای اسیدی که رطوبت بیشتری دارند، مانند سس سیب و سس اسپاگتی، بیشترین آهن را جذب می کنند.

/media/images/upload/

 ظروف چدنی

فواید پخت و پز در ظروف چدنی برای سلامت خانواده؟

استفاده از ظروف چدنی برای مبتدیان بسیار مناسب است زیرا، نچسب است. قابلمه های چدنی جرم زیادی دارند بنابراین گرما را بهتر از قابلمه های نچسب نازک و سبک تر نگه می دارند، اما گرم شدن ظرف نیز بیشتر طول می کشد. با این وجود تابه های سنگین تر با پوشش های نچسب، تفاوت را اندکی ایجاد می کنند. اگر غذا به ظرف چدنی شما بچسبد، ظرف شما جنس مناسبی نداشته و بهتر است از یک برزند مناسب مانند نالینو استفاده گردد تا پخت و پز واقعی و لذت بخش  را با آن تجربه کرد.

توجه داشته باشید که در کودکان در حال رشد، آهن برای رشد ضروری است، بنابراین پختن غذا در ظروف چدنی برای آنها یک روش عالی است.

آنها فاقد مواد شیمیایی هستند:

یکی دیگر از مزایای ظروف چدنی برای سلامت خانواده این است که آنها فاقد مواد شیمیایی هستند. بنابراین آنها جایگزین مناسبی برای ظروف  بی کیفیت قدیمی هستند زیرا بیشتر آنها حاوی پرفلوروکربن هستند که ماده شیمیایی مرتبط با سرطان، مشکلات رشد، آسیب کبدی و غیره است. هر بار که از لوازم چدنی در دمای جوش یا سرخ کردن استفاده می شود، چنان گرم است که باکتری یا ویروس موجود در سطح از بین می رود. اکثر ظروف نچسب با پلی تترافلوئوراتیلن پوشانده می شوند که به آن تفلون نیز می گویند.

/media/images/upload/

  فروش ظروف چدنی

آنها طول عمر طولانی دارد:

ظروف چدنی نیز عمر طولانی دارند. چه مدت؟ پاسخ ساده نسل های زیادی است. قطعات زیادی از چدن وجود دارد که ۱۰۰-۱۵۰ سال قدمت دارند و هنوز هم قوی هستند. اگر از آن به خوبی مراقبت کرده باشد، می تواند مدت زیادی دوام بیاورد. ذخیره ظرف های شما به راه حل خاصی نیاز ندارد. از آنجا که ظروف ساخته شده از چدن جذاب و دلچسب هستند، نگهداری آنها در بالای اجاق گاز یک گزینه محبوب است.

 آهن را به غذای شما اضافه می کند:

پخت و پز در ظروف چدنی می تواند مقدار قابل توجهی آهن را به غذای شما و در صورت خوردن به بدن وارد کند. این موضوع توسط محققانی که ۲۰ ماده غذایی را آزمایش کرده اند، اثبات شده است که نتایج آن در ژوئیه ۱۹۸۶ در مجله انجمن رژیم های آمریکایی منتشر شده است.

فواید ظروف چدنی نسبت به سایر ظروف موجود در بازار؟

 ارزان:

ظروف چدنی همچنان از ارزان ترین ظروف آشپزی موجود در بازار است. یک ظرف کاملاً جدید چدنی در مقایسه با ظروف غیر چدنی موجود در بازار صرفاً ۱۰ الی ۳۰ درصد  ارزان تر است. از طرفی تنوع محصولات چدنی در بازار بسیار زیاد و گسترده هستند و شما با مراجعه به مراکز فروش با برند های زیادی روبرو هستید که ز کیفیت و نیز زیبایی خاصی برخوردار هستند مانند برند معروف نالینو، از آنجا که چدن برای همیشه دوام دارد شما می توانید این محصولات را برای سالهای طولانی استفاده کنید که می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

/media/images/upload/

  خرید ظروف چدنی

 مقاوم و مستحکم:

ظروف چدنی همچنان از مستحکم ترین ظروف موجود در بازار به شمار می روند و شما می توانید در هر مکان و موقعیتی از آنها استفاده کنید. طول عمرظروف ساخته شده از چدن بسیار بالا بوده و این نشان از مقاوم بودن این محصول دارد. معمولا تولید کنندگان ظروف مخصوصی از چدن را طراحی و تولید می کنند که از نظر زیبایی بسیار جذاب و متناسب با هر سلیقه ای هستند.

آیا ظروف چدنی سلامت خانواده را تضمین می کند؟

استفاده از ظروف چدنی و پخت و پز برای بسیاری از قشرهای جامعه مناسب بوده و به نوعی سلامت غذایی آنها را تضمین می کند. این نوع مواد اثرات تخریبی برای بدن نداشته و برای بهبود بیماری های مختلف مانند ، کمبود آهن بدن و کاهش چربی خون نیز بسیار موثر هستند.

اکثر کارشناسان برای افرادی که با چربی خون دست و پنجه نرم می کنند، توصیه می کنند از ظروف چدنی برای پخت و پز غذا استفاده کنند، این محصول نچسب بوده و میزان مصرف روغن را به شدت کاهش می دهد، بنابراین از بسیاری بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی، و چربی خون جلوگیری می کند و به سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

البته هنگام خرید ظروف مخصوص چدنی به کیفیت محصول حتما توجه کنید، محصولات موجود در بازار از کیفیت های مختلفی برخوردار هستند، بنابراین انتخاب درست آن می تواند سلامت خانواده شما را تضمین کند. در حال حاضر برندهای زیادی در بازار وجود دارد برای همین انتخاب محصول با کیفیت را کمی سخت و دشوار می کند، اما توصیه ما استفاده از محصولات نالینو است.

/media/images/upload/

  قیمت ظروف چدنی

 

  1. https://medical-news.org
  2. https://medical-dictionary.thefreedictionary.com

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه