اطلاعات عمومی

استفاده از ظروف چدنی در رستوران‌ها و مزایای آن برای مشتریان

ظروفی که برای آشپزی به کار می‌رود نقش بسیار زیادی در سلامت انسان دارد بنابراین توصیه می‌شود که از ظروفی استفاده کنیم که سلامت انسان را تهدید نکند. ظروف چدنی یکی از ظروف پرکاربرد به حساب می‌آید ما در این مقاله به بررسی استفاده از ظروف چدنی در رستوران‌ها و مزایای آن برای مشتریان خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری

 

استفاده از ظروف چدنی در رستوران‌ها و مزایای آن برای مشتریان

استفاده از ظروف چدنی در رستوران‌ها و مزایای آن برای مشتریان

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که به سلامت غذای مصرفی اهمیت ندهد زیرا همانطور که می‌دانید بسیاری از بیماری‌های انسان از تغذیه‌ی نامناسب و روش پخت آن می‌باشد. حتما شما هم با شنیدن عبارت تغذیه‌ی سالم به استفاده از مواد غذایی مرغوب و باکیفیت فکر کرده‌اید ولی جالب است بدانید که سلامت مواد غذایی تنها بخشی از این قضیه است و بخش دیگر آن به ظروف پخت و پز برمیگردد. به راستی استفاده از ظروف باکیفیت تا چه حد در سلامت انسان تاثیر دارد؟ درباره دلایل استفاده‌ از ظروف چدنی در رستوران‌ها و مزایای آن چه می‌دانید؟ بی‌شک ظروفی که برای آشپزی انتخاب می‌کنید رابطه‌ی  مستقیمی با سلامتی دارد بنابراین اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به سلامت خود و خانوادتان اهمیت می‌دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

دلایل استفاده از ظروف چدنی در رستوران‌ها

همانطور که می‌دانید امروزه اکثر رستوران داران مطرح از ظروف چدنی برای پخت و پز استفاده می‌کنند و جالب است بدانید که دلیل انتخاب آن‌ها بی‌دلیل نیست. همانطور که در مقاله "مزیت‌های ظروف چدنی نسبت به سایر ظروف آشپزی" گفته شد، این ظروف برتری‌های بسیار زیادی نسبت به سایر ظروف آشپزی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

۱. مصرف انرژی و گرم نگه داشتن غذا

همانطور که می‌دانید امروزه به دلیل کاهش منابع سوخت، مسئله‌ی صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مطرح است. علاوه بر این رستوران‌ داران همواره به دنبال این هستند که سرعت کار خود را افزایش دهند و بتوانند حداقل میزان مصرف انرژی را داشته باشند. کارشناسان برای رسیدن به این هدف استفاده از ظروف چدنی را پیشنهاد می‌کنند زیرا این ظروف ضریب انتقال حرارت بالایی دارند و می‌توانند حرارت را در خود ذخیره کنند بنابراین با دریافت کمترین انرژی بیشترین انتقال صورت می‌گیرد و ظرف چدنی گرم می‌شود. همچنین این ظروف می‌توانند تا دقایقی غذا را گرم نگه دارند.

 

۲. پخت و پز آسان و سریع

از دیگر دلایل استفاده از ظروف چدنی در رستوران ‌ها می‌توان به پخت و پز آسان اشاره کرد. همانطور که گفته شد انتقال حرارت در ظروف چدنی در کمترین زمان ممکن صورت میگیرد و تمام قسمت‌های ظرف به صورت یکنواخت گرم می‌شود. بنابراین پخت و پز غذا به صورت یکنواخت و یکپارچه صورت می‌گیرد.

۳. نچسب بودن و کاهش مصرف روغن

یکی از مشکلات اکثر آشپزان چسبیدن غذا به ظرف است که این مشکل سرعت و کیفیت پخت و پز را پایین آورده و باعث اذیت شدن آشپز نیز می‌شود. جالب است بدانید که ظروف چدنی نچسب هستند و تحت هیچ شرایطی غذا به این ظروف نمی‌چسبد.

همانطور که درباره تاثیر غذا بر سلامتی انسان صحبت شد دریافتیم که بیشتر بیماری‌های انسان ناشی از تغذیه‌ی نامناسب است.‌ یکی از عواملی که روی سلامت غذا تاثیر می‌گذارد استفاده از روغن است. روغن برای سلامت انسان مضر بوده و بشر همواره به دنبال راهی برای حذف یا کاهش مصرف آن بوده است. جالب است بدانید که امکان سرخ کردن غذا با کمترین روغن ممکن در ظروف چدنی فراهم است و این قابلیت به رستوران داران کمک می‌کند که غذای سالم‌تری تحویل مشتری بدهند. بنابراین یکی دیگر از دلایل استفاده از ظروف چدنی در رستوران‌ها می‌تواند حفظ سلامت مشتریان باشد.

۴. کیفیت بالای ظروف چدنی

حتما برایتان پیش آمده است که در ظروف آشپزی پس از مدت کوتاهی از بین بروند. این مشکل به دلیل استفاده مکرر بیشتر در رستوران‌ها صورت می‌گیرد و صاحبان رستوران مجبورند پس از مدت کوتاهی ظروف خود را تعویض کرده و ظروف جدید خریداری کنند‌. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید باید بدانید که ظروف چدنی جز ظروف سنگین و مستحکم به حساب می‌آیند بنابراین در اثر فشار یا ضربه شکل ظاهری خود را از دست نمی‌دهند و شما می‌توانید یک بار برای همیشه از این ظروف خریداری کرده و از مزیت‌های فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

 

مزیت‌های ظروف چدنی برای سلامتی مشتریان

۱.‌ ظروف چدنی از آهن، سیلیسیم و کربن ساخته می‌شوند و آهن یکی از مواد معدنی موجود در بدن انسان است. کمبود آهن بدن می‌تواند مشکلات زیادی در کودکان و یا حتی سالمندان ایجاد کند. ممکن است جالب باشد که بدانید ظروف چدنی می‌توانند آهن موجود در غذا را حفظ کنند و حتی آن را تا چندین برابر افزایش دهند.

 

۲‌. بدون روغن یا با ریختن چند قطره روغن در این ظروف می‌توان غذاهای دلپذیری برای مشتری فراهم کرد بنابراین این ظروف هم از لحاظ مصرف روغن مقرون به صرفه هستند و هم سلامت مشتریان را تامین می‌کنند‌. بنابراین یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های ظروف چدنی برای سلامتی برای خداحافظی با چربی خون و کبد چرب می‌باشد.

 

معرفی ظروف چدنی نالینو

ظروف چدنی نالینو با به کار گیری جدید‌ترین فناوری روز دنیا ساخته شده‌اند و این امکان را به شما می‌دهند که با قیمتی مقرون به صرفه صاحب با کیفیت‌ترین ظروف چدنی شوید. این ظروف وزن سنگینی دارند که همین موضوع حاکی از کیفیت بالای محصول و استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت آن می‌باشد. به عبارتی دیگر هر چه ظروف چدنی سنگین‌تر باشند، استحکام بیشتری در برابر فشار و ضربه خواهند داشت و تغییر رنگ یا تغییر شکل نخواهند داد‌.

شما می‌توانید انواع ظروف چدنی را در سایت نالینو مشاهده کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به خرید کنید. همچنین لازم به ذکر است که نالینو امکان تعویض محصول را به مشتری داده است و شما می‌توانید  محصول خریداری شده را تعویض کنید. در پایان امیدواریم که این مقاله برای علاقه مندان مفید واقع شده باشد با اشتراک گذاری این مطلب با دوستانتان از ما حمایت کنید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه