اطلاعات عمومی

استفاده از ظروف چدنی در بهترین رستوران های دنیا؟

ظروف چدنی برخلاف برخی از پوشش های نچسب، به طور کلی از ۱۰۰٪ مواد طبیعی - یعنی آهن و روغن - ساخته شده اند. این یک مزیت خارق العاده برای رستوران های بزرگ و معروف دنیا یا هر موسسه ای است که تمرکز بر روی آشپزی تمیز و مواد طبیعی دارد.

اشتراک گذاری

 

استفاده از ظروف چدنی در بهترین رستوران های دنیا؟

دلیل محبوبیت استفاده از ظروف چدنی در رستوران های دنیا؟

ظروف چدنی هنوز هم در قرن حاضر طرفداران خاص خود را در سراسر دنیا دارند، شاید دلیل اصلی آن وجود مزیت های پزشکی و نیز کیفیت عالی آنها باشد.

 

با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی در ساخت ظروف مدرن، بسیاری از رستوران های معروف در سراسر دنیا به استفاده از ظروف سنتی چدنی علاقه خاص دارند. سرآشپزها برخی از مزایای آشپزی آشکار برای چدن را نسبت به ظروف نچسب ذکر می کنند. جیسون مک کلور، سرآشپز اجرایی بزرگ می گوید: "بهترین ظروفی که من دارم و پرکاربردترین ظرف هایی که من دارم چدن است." این نوع از ظروف توزیع گرما زیادی نسبت به سایر ظروف ها دارند، که بسیار مهم است.

بر اساس نظر سرآشپزهای معروف، موقع پخت غذا یک مزیت طعم دهنده از ظروف چدنی حاصل می شود. " تابه های چدنی توانایی فوق العاده ای در سرخ کردن مواد غذایی دارند، به خصوص برای استیک و ماهی. و هرچه بیشتر از چدن استفاده کنید، عطر و طعم بیشتری به غذا می بخشد. "

شاید بارزترین مزیت ظروف چدنی دوام آنها باشد، که می تواند یک وسیله مهم نسبت به آلومینیوم در آشپزخانه های شلوغ باشد که ممکن است با بی دقتی رفتار شود. به دلیل محدودیت های بودجه ای، استفاده از ظروف آلومینیومی نازک تر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، ظروف آلومینیومی ممکن است فقط چند ماه در آشپزخانه های بزرگ و شلوغ دوام بیاورند و ما دیگر نمی توانیم از آنها استفاده کنیم. اما ظروفی که از چدن ساخته شده اند دوام و مقاومت بالایی دارند و برای سال های طولانی می توان از آنها استفاده کرد.

 

اختلاف هزینه بین ظروف چدنی و ظروفدیگر می تواند به طرز شگفت انگیزی اندک باشد. البته در بازار داخلی مدل ها و برندهای مختلفی وجود دارد و این تنوع محصولات باعث تفاوت قیمت ها شده است، اگر علاقه مند به خرید ظروف درجه یک چدنی با قیمت ارزان و مقرون به صرفه هتید می توانید از محصولات نالینو استفاده کنید تا تجربه یک آشپزی خوب و لذت بخش را داشته باشید.

استفاده از ظروف چدنی در رستوران های معروف؟

مک کلور سرآشپز بزرگ رستوران سازراک هنوز در حال آشپزی با ظروف چدنی است که ۱۷ سال پیش هنگام افتتاح رستوران سازراک خریداری کرده است. دوام چدن همچنین به این معنی است که ته دیگ ها موقع جابجایی کمتر در معرض حفره یا فرورفتگی هستند، و آنها را برای استفاده بر روی مشعل های بزرگ مناسب می کند.

برای اطمینان از طول عمر بالا، تولیدکنندگان توصیه می کنند ظروف چدنی را بدون صابون بشویید و سریعاً خشک کنید، سپس با یک پوشش سبک روغن نباتی مالش دهید. از پد و ماشین ظرفشویی فلزی دور بمانید.

 

آیا می توانید از ظروف چدنی برای رستوران ها استفاده کنید؟

بله. در واقع، بسیاری از رستوران ها عاشق استفاده از این نوع ظروف هستند زیرا (در بیشتر موارد) هم می توانید در یک ظرف پخته و هم سرو کنید. یکی از رایج ترین رستوران هایی که ممکن است این نوع ظروف را در آن مشاهده کنید رستوران های عمومی سطح شهر، هتل ها است که در آن از ظرف های چدنی برای پخت و سرو غذاهای خاص استفاده می شود.

آیا ظروف چدنی گران هستند؟

از آنجا که روند ایجاد ظروف چدنی نسبتاً ساده است، بنابراین بسیار مقرون به صرفه است. و هنگامی که به هزینه خرید چدن در مقایسه با یک ظرف نچسب فکر می کنید، متوجه خواهید شد که چدن یک گزینه بسیار مقرون به صرفه است. زیرا در حالی که اکثر سطوح نچسب پس از خراشیده شدن قابل ترمیم نیستند، چدن می تواند بارها و بارها مجدداً روکش داده شده تا آسیب ها برطرف شود. اگر یک ظرف چدنی به طور معمول روکش شود، طول عمر آن بسیار بیشتر از یک ظرف معمولی نچسب است.

 

چرا از ظروف چدنی استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از بهترین موارد در مورد ظروف چدنی این است که بسیار با دوام است و در صورت خراشیده شدن یا خراب شدن، معمولاً می توان آن را ترمیم کرد. بنابراین تا زمانی که ظرف چدنی شما تراشه یا ترک نمی خورد، می توانید هرگونه زنگ زدگی را از بین ببرید و آن را سالهای طولانی استفاده کنید.

احتمالاً بهترین نکته در مورد پخت و پز با ظروف چدنی، کاربردهای متنوع آن است. این ماده را می توان تقریباً با هر منبع گرمایی - از شعله باز تا حرارت ناشی از چوب استفاده کرد. این البته شامل استفاده در اجاق های تجاری نیز می شود.

شما نه تنها قادر خواهید بود تا از اثری که چدن می تواند برای غذاهای شما فراهم کند لذت ببرید، بلکه می توانید راحتی یک سطح طبیعی نچسب را برای تهیه تخم مرغ و موارد دیگر نیز تجربه کنید.

آیا ظروف چدنی طبیعی هستند؟

ظروف چدنی برخلاف برخی از پوشش های نچسب، به طور کلی از ۱۰۰٪ مواد طبیعی - یعنی آهن و روغن - ساخته شده اند. این یک مزیت خارق العاده برای رستوران های بزرگ و معروف دنیا یا هر موسسه ای است که تمرکز بر روی آشپزی تمیز و مواد طبیعی دارد.

چدن یک قطعه ارائه بصری جذاب است، فراموش نکنیم که ظاهر کلاسیک این محصولات می تواند در ارائه تنظیمات متنوع به ارائه چشم نواز کمک کند. از رستوران های مضمون کشور گرفته تا مراکز روستایی مدرن، مشتریان عاشق سرو تکه هایی از مواد طبیعی هستند که با ظاهری کلاسیک طراحی شده اند.

 

اگرچه ممکن است فکر کرده باشید که این ظروف ۲۵۰۰ ساله شاید دیگر تولید نمی شوند، اما بخاطر داشته باشید که این ماده با قدمت قرن ها هنوز هم به روش های جدید در دست تولید است تا در محیط های تجاری کاربرد بیشتری داشته باشد. این ماده به اندازه کافی بادوام است که در برابر خراش و ساییدگی مقاومت می کند و بسیار متنوع است و می تواند با هر منبع حرارتی استفاده شود.

بنابراین اگر می خواهید وسایل آشپزی موجود خود را جایگزین کنید (یا برای اولین بار رستوران خود را تهیه کنید)، استفاده از چدن را در این ترکیب کاری خود قرار دهید تا جذابیت و نیز کیفیت غذاهای شما افزایش پیدا کند.

 

 

  1. https://www.restaurantbusinessonline.com
  2. https://ovenspot.com

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه