اطلاعات عمومی

آنچه باید درمورد ظروف آشپزخانه بدانید؟

وقتی صحبت از ظروف آشپزخانه می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقاً آنچه را که در آشپزخانه می پزید ارزیابی کنید. البته برخی از ظروف اساسی وجود دارد که هر آشپزخانه به آنها نیاز دارد مانند چاقو، کارد و چنگال و ظروف چدنی و قابلمه اما اینکه چه چیزی می پزید و چگونه می پزید تعیین می کند چه ظروف دیگری نیاز دارید.

اشتراک گذاری

با ظروف آشپزخانه بیشتر آشنا شوید؟

ظروف آشپزخانه را می توان مهمترین و اساسی ترین لوازم موجود در آشپزخانه دانست، وظیفه اصلی که هر آشپزخانه برای آن استفاده می شود تهیه غذا است و شما به راحتی نمی توانید بدون داشتن وسایل آشپزخانه صحیح این کار را انجام دهید.

اما ظروف آشپزخانه دقیقاً چه چیزهایی هستند و چگونه مطمئن می شوید وسایل مناسبی را برای نیازهای آشپزی خود تهیه کرده اید؟ برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را دنبال کنید.

ظروف یا همان لوازم مورد نیاز آشپزخانه را می توان به عنوان هر ابزاری که در فرآیند پخت و پز یا تهیه غذا در آشپزخانه استفاده می شود، تعریف کرد. بسته به این که برای چه کاری استفاده می شود می تواند به صورت دستی یا الکتریکی کار کند، به عنوان مثال، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، یا انواع ظروف چدنی. برای تهیه غذا یا نگهداری غذا معمولا  از ظروف آشپزخانه استفاده می شود، در حال حاضر تولید کنندگان برای هر کاری ظروف مخصوصی طراحی و تولید می کنند.

انواع ظروف آشپزخانه کدامند؟

دسته ظروف آشپزخانه شامل طیف گسترده ای از انواع مختلف ابزار است و برخی از رایج ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • سینی ها
  • لیوان و قاشق اندازه گیری
  • کارد و چنگال (چاقو، چنگال و قاشق)
  • تخته های خرد کردن
  • پختن ظروف

 

  • میکسر برقی (دستی و نیمکت)
  • کفگیر
  • قابلمه ها
  • بخارپزها
  • غنی کننده سیب زمینی
  • و صدها ظروف دیگر.
  • ماهیتابه ها
  • درب باز کن
  • قیچی آشپزخانه
  • کاسه های مخلوط کردن

 

البته این به هیچ وجه لیست جامعی نیست. ظروف تخصصی دیگری نیز وجود دارد که می توانید از متخصص فروش لوازم آشپزخانه یا حتی از فروشگاه هایی مانند فروشگاه اینترنتی نالینو، فروشگاه های لوازم خانگی و حتی سوپرمارکت خریداری کنید.

یک تاریخچه مختصر از ظروف آشپزخانه ؟

با شروع عصر مفرغ، حدود ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد، خانوارهای ثروتمندتر در مناطق خاورمیانه و مدیترانه، وسایل سنگی و چوبی خود را به نفع ظروف ساخته شده از برنز تغییر دادند. همانطور که سوابق باستان شناسی به ما می گوید ، عصر مفرغ عصر آهن را دنبال می کرد و انواع پیچیده تری از متالورژی ابزارهای مفیدتری را برای تهیه غذا تولید می کرد.

اما تحول زیادی در حدود قرن ۸ قبل میلاد، شروع شد که به امپراتوری مربوط می شود. رومی ها انواعظروف آشپزخانه را از جمله قلاب های گوشتی، چرخ گوشت، کفگیر، آبکش / صافی و ملاقه که اغلب از آهن ساخته می شوند و همچنین قابلمه ها و کتری های ساخته شده از برنز و سفال، رواج دادند.

با شروع دوره مدرن اولیه، شما می توانید با ابزارهای مانند هسته های سیب، پیچ چوب پنبه و بعداً، با گسترش مواد غذایی کنسرو، درب باز کن، مهارت های بیشتری را ببینید.

قرن نوزدهم، به ویژه در ایالات متحده، شاهد افزایش چشمگیری در تعداد ظروف آشپزخانه موجود در بازار بود. نشانه های عدم رضایت از ظروف مسی، که با غذاهای اسیدی واکنش نشان می دهند، در حال ظهور بود و سایر فلزات محبوبیت پیدا کردند. با شروع قرن ۲۰، ظروف آشپزخانه معمولاً از آهن و فولاد (قلع یا مینا)، نیکل، نقره، قلع و آلومینیوم، چدن ساخته می شدند.

انتخاب ظروف آشپزخانه با کیفیت و ارزان قیمت؟

موقعی که صحبت از ظروف آشپزخانه می شود، مهمترین کاری که شما قبل از هر کاری باید انجام دهید این است که ، مواردی را که به آن نیاز دارید را به صورت دقیق ارزیابی کنید. البته برخی از ظروف اساسی وجود دارد که هر آشپزخانه به آنها نیاز دارد مانند چاقو، کارد و چنگال و ظروف چدنی و قابلمه اما اینکه چه چیزی می پزید و چگونه می پزید تعیین می کند چه ظروف دیگری نیاز دارید.

 

به عنوان مثال، اگر زمینه کاری شما نانوایی است، بهتر است از ابزارهای خاص مانند کفگیر، سینی های پخت و کیک، قاشق، کفگیر و موارد دیگر استفاده کنید. اما اگر علاقه زیادی به پخت غذاهای خوش طعم دارید، شما باید لوازم کامل آشپزی را همواره در کار آشپزی همراه خود داشته باشید.

بودجه شما همچنین تعیین می کند که چه ظروف آشپزخانه ای خریداری می کنید. با مراجعه به مراکز فروش خواهید فهمید که اکثر آنها در همه قیمت ها از بودجه کم گرفته تا لوازم  لوکس و گران قیمت در دسترس هستند اما شما باید بهترین مواردی را که در آن زمان می توانید خریداری کنید را بخرید، زیرا محصولات با کیفیت بالاتری ساخته می شوند. این بدان معنی است که آنها بدون هیچ گونه افت کیفیت و عملکرد برای مدت طولانی تری دوام خواهند آورد.

بله، ممکن است با خرید محصول با کیفیت و گران قیمت که برای همیشه دوام داشته باشد فشار مالی زیادی را تحمل کنید، اما در طولانی مدت پس انداز خواهید کرد زیرا مجبور نیستید هر شش ماه یک ظرف جدید خریداری کنید.

انتخاب ظروف آشپزخانه با کیفیت و ارزان قیمت؟

همانطوری که گفته شد ظروف آشپزخانه ابزاری دستی و یا برقی هستند که برای تهیه غذا استفاده می شود. کارهایی که به صورت معمول در آشپزخانه توسط سرآشپز انجام می شود عبارت است از، آسیاب کردن، مخلوط کردن، پخت، و اندازه گیری، گرم کردن غذا روی آتش یا اجاق گاز، برش دادن مواد غذایی به اندازه. ظروف مختلفی برای هر کار ساخته می شود. از ظروف عمومی مانند چاقوی سرآشپز. سایر ظروف کاملاً تخصصی هستند و فقط در تهیه نوع خاصی از مواد غذایی مانند جدا کننده تخم مرغ یا هسته سیب قابل استفاده هستند.

باید توجه داشته باشید که ظروف تخصصی موجود برای آشپزخانه موقعی استفاده می شوند که قرار باشد عملیاتی  پخت و پز به دفعات تکرار شود، همچنین تحرک و نیز مهارت آشپز محدود باشد. معمولا تعداد ظروف آشپزخانه خانگی متناسب با نوع فعالیت انجام شده و با توجه به زمان پخت و پز متفاوت می باشد.

پخت و پز هوشمند و ساده نیاز به ابزار مناسب برای کار دارد. به جای خرید همه چیز در روز اول، شما می توانید به آرامی انبوهی از ملزومات مورد نیاز خود را خریداری کنید که زندگی شما را بسیار راحت تر می کند.

داشتن ضروری ترین ابزارهای پخت و پز در آشپزخانه زندگی شما را بسیار آسان تر می کند. اگرچه دنیای آشپزخانه همیشه با وسایل آشپزخانه زیبا، مرسوم، مد روز و هیجان انگیز ظاهر می شود، اما این بدان معنا نیست که شما باید تک تک آن ها را بخرید تا بتوانید به خوبی آشپزی کنید.

برای اینکه بدانید دقیقاً با چه ابزاری می توانید شروع کنید، یک لیست ضروری برای وسایل آشپزخانه برای شما لازم است مانند لیستی که ما در ابتدا برای شما آماده کرده ایم. با استفاده از این وسایل، شما قادر خواهید بود هر چیزی را بپزید و در آشپزخانه شروع به لگد زدن کنید. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین ظروف آشپزخانه می توانید به مراکز فروش موجود در کشور مانند نالینو مراجعه کنید.

 

  1. https://www.werepairsdubai.com

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه